|
Dali Zensor 7 m.m. |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
oko77 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 14-Oktober-2016 Sted: Århus Status: Offline Point: 6 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 14-Oktober-2016 kl. 12:25 |
Hej - Jeg har følgende ønsker til nyt HIFI system:
Højtalerne skal være Dali Zensor 7, 2 stk. Jeg ønsker at kunne afspille CD, og at kunne streame til anlægget, enten via bluetooth eller wifi. Dertil ønsker jeg også at kunne tænde for anlægget og lytte til internet radio, uden brug af smartphone etc., så man, lige som med FM, bare behøves at tænde for én enhed for at høre internet radio. Jeg har kigget og læst lidt og ved der findes mange typer streamings enheder, men er lidt i tvivl om hvilke muligheder de indeholder, om det er muligt at de kan køre en internet radio kanal, uden tilslutning af smartphone etc. Hvilken receiver/CD afspiller/streamings enhed vil I anbefale? Budgettet er omkring de 12.000 kr. vh Olavur
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19817 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Spørg dig selv: Hvordan vil du vælge hvilken internet radio du skal lytte til? Med en fjernbetjening med et stort display, med en traditionel fjernbetjening og TV skærm, ved hjælp af piletaster på din fjernbetjening og så et stort display på din "radio", eller ved hjælp din smartphone som "fjernbetjening"? Det sidste klarer min Marantz SR5010 fint..... Klaus |
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Alternativt kan man vel købe en brugt eller billig tablet som fjernbetjening.
|
|
![]() |
|
Thrane74 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 06-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 43 |
Ville droppe cd afspilleren og rippe alle cd erne til en hdd (tager lang tid men det hele værd).
Derefter kig efter et produkt som Bluesound Node2 (der har internet radio, spotify etc) . Da jeg prøvede den i hifi klubben var den intutiv meget nem at bruge. Har selv cambridge audios stream magic (udgået - hedder cxn nu og kan også varmt anbefales men har en lidt højere pris en bluesound node2) . Som sagt overvej at rippe dine cd 'ere og køb en streamings afspiller som ovenstående (sony og marantz har lavet tilsvarende). Ovenstående har begge internet radio og er styres bedst via smartphone/tablet Thrane |
|
![]() |
|
gasolin ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Marts-2010 Sted: DK,fyn Status: Offline Point: 1588 |
https://www.hifiklubben.dk/stereo/forstarkere/cambridge-audio-cxa80-forstarker/
Tidal hifi og så købe cder som ikke er tilgængelig på tidal, f.eks er der mange med mark knopfler der ikke er på tidal
Redigeret af gasolin - 15-Oktober-2016 kl. 11:16 |
|
![]() |
|
oko77 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 14-Oktober-2016 Sted: Århus Status: Offline Point: 6 |
Hej - 1000-tak for jeres gode inputs.
Efter at have kigge dem igennem, hælder jeg mest til følgende: En decideret internet radio, som Denon DRA-100. Med denne kan man høre internet radio uden at være afhængig af smartphone - det er smart :-) En forstærker og CD afspiller, så burde mine ønsker være opfyldt. Men hvis der var en forstærker, med indbygget internet radio og cd afspiller, så ville det også være til at foretrække, med det skal da kunne drive Zensor 7, så mini musikanlæg er ikke et alternativ! M.h.t. at rippe CD'erne - jeg har stadigvæk glæde ved at lægge en skive i afspilleren - men er der mange der ripper deres CD'ere? Jeg ved godt at man ikke kan sammenligne lyden mellem en CD og en vinyl, men jeg har dog samme følelse med dem... endnu. Jeg har ingen streaming tjeneste endnu, men jeg tror helt sikker at det vil komme, efter jeg har investeret i et godt anlæg, så streaming er også et must.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19817 |
Indtil du vil skifte station....... så har du brug for app'en på din telefon. Jeg stillede et spørgsmål, som er ganske relevant, hvis du vil høre internet radio - tænk nu lidt over det spørgsmål. Klaus |
|
![]() |
|
Mefisto ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1706 |
Det kommer vel an på hvor mange stationer man har behov for. Der findes omkring en mia internet radio stationer, men for mit vedkommende er det eneste jeg hører P3 og P4. Det klarer jeg fint med remoten til min AVR.
|
|
![]() |
|
Hej, yes, samme her + P6 og måske 2-3 andre. Jeg gider bare ikke at være afhængig af alt for mange enheder når det mest basale skal afspilles.
|
|
![]() |
|
Det klarer langt de fleste surroundreceivere uden problemer.
Jeg ved st du kommer til at betale for en masser forstærkerkanaler du ikke får brug for, men til gengæld en masse features. Klaus |
|
![]() |
|
Hvis man kan fastprogrammere 4-5 internet kanaler, som på en almindelig internet radio, så vil det være fint. Så har jeg intet imod at hive en smartphone frem for at finde flere kanaler
|
|
![]() |
|
Prøvede lige (godtnok via app oppe fra sengen) at skifte over på internetradio og væk igen. Den starter op på samme station igen.
Bruger aldrig den originale fjernbetjening, men derimod min Beo4/Lintronic løsning i stuen og app i køkkenet (zone2). Grunden til at jeg er fortaler for en surroundforstærker, er at de findes i et utal af variationer og prislejer, hvorimod stereoenheder er ret sjældne i forhold til. Det gør ofte noget ved prisen. Min egen Marant SR 5010 er købt brugt for ~3000 kroner. Klaus |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |