recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Receiver til surround med pladespiller?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Receiver til surround med pladespiller?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Christian_S Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 171
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christian_S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Receiver til surround med pladespiller?
    Sendt: 05-November-2016 kl. 13:57
Hej,
Jeg er i gang med at planlægge mit setup i stuen. Jeg har 
  1. Windows media center PC (HDMI), 
  2. xbox (HDMI)og vil også gerne kunne afspille 
  3. LP'er (analog phono + ground).
  4. Nyt TV. Jeg ved endnu ikke hvilken model, men tænker at det bliver noget ala Panasonic TX-55CX740. Så 4K og HDMI 2.0
  5. Og så er der et eller andet der hedder HDCP2.2 - det skal jeg vist også have (så vidt jeg har forstået).
Kan man få en 5.1 surround forstærker hvor man også kan tilslutte en pladespiller? Eller skal man have en dims mellem pladespiller og surround receiver?

Jeg har et par ELAC BS244 højtalere som jeg tænker kan bruges som front højtalere og når jeg spille music. Jeg tænker på at købe et par Cambridge Audio WS30 som baghøjtalere og så jeg have fundet mig en subwoofer.

Jeg er bruge også iphone/itunes match så hvis surround receiver har support for airplay ville det være cool.

Er der nogen der har et ligende setup med TV, surround + pladespiller?

Jeg har fundet en DENON AVR-X4300H hos hifiklubben, men jeg synes det ser meget voldsom ud.

Hmm - det blev lidt langt. Som det måske fremgår er jeg lidt i vildrede om hvad jeg skal have. Alle gode ideer er meget velkomne.

Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4114
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2016 kl. 15:44
Du kan sagtens finde en Surround receiver, hvor der bare skal være RCA indgang på.
Hvis den så ikke er til Phono, skal du bare sætte en forforstærker mellem pladespiller og surround receiver.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2016 kl. 15:47
Under specs skal der bare stå PHONO INDGANG. Så kan du tilslutte en pladespiller direkte hvis den har en MM pickup monteret.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christian_S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2016 kl. 07:48
Tak Kampus og Per.
Jeg leder videre.
Til top
Bimsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-November-2004
Sted: Sverige
Point: 511
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Bimsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2016 kl. 09:05
Mange af Yamaha og Onkyos billigere modeller har phono indgang så der findes masser af modeller at vælge imellem.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4114
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2016 kl. 09:20
Problemet er jo ikke større end at man køber en pickup forforstærker man sætter mellem pladespilleren og receiveren. De kan fås fra 800 kr.

Så ville jeg heller sørge for at købe en receiver der lyder godt og som også lyder godt på de analoge indgange.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2016 kl. 10:00
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Problemet er jo ikke større end at man køber en pickup forforstærker man sætter mellem pladespilleren og receiveren. De kan fås fra 800 kr.

De fåes skam i en ganske fin kvalitet fra allerede under 500,-:
https://tapeconnection.dk/product/pro-ject-phono-box-e-5670/

M.v.h.

Redigeret af Henrik B. - 06-November-2016 kl. 10:01
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2016 kl. 10:16
Christian.

Hvis du vil have noget som ikke er for dyrt, og ikke fylder for voldsomt, så kan du vælge at købe den RIAA (pladespiller-forforstærker), som jeg linker til herover. Derudover en Yamaha RX-S601:
https://tapeconnection.dk/product/yamaha-rx-s601-6525/

Så har du det du har behov for - inkl. HDMI 2.0, HDCP 2.2, AirPlay, Wireless m.m.m. Og det til en pris under 4.800,-. Hvis du vil have DAB+ også, fåes den samme receiver med det indbygget, for et par hundrede mere.

M.v.h.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christian_S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2016 kl. 23:18
Tak for gode indspark alle sammen.

Henrik - Yamaha RX-S601 ser ud som et rigtig godt bud.
Og så en pladespiller-forforstærker så er jeg kørende ser det ud til.

Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5307
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2016 kl. 10:51
Oprindeligt skrevet af Christian_S Christian_S skrev:

Og så en pladespiller-forforstærker så er jeg kørende ser det ud til.
Behringer PP400 mener jeg også har rimeligt godt omdømme, ret mig hvis det er forkert Wink
Kan købes fra 180,-
http://www.gear4music.dk/da/PA-DJ-and-belysning/BEHRINGER-PP400-Microphono-Phono-forforstaerker/796
http://www.4sound.dk/dj/tilbehoer/dj-accessories/behringer-pp400-microphono?gclid=CjwKEAiA6YDBBRDwtpTQnYzx5lASJAC57ObMu_tUU_u7fXKOdf_5olgkuzYfHvB1yQn1EQYBDCA0TBoCSibw_wcB

Mvh. JørgenT
Til top
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Point: 2046
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2016 kl. 19:53
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2016 kl. 19:56
Oprindeligt skrevet af helljohn helljohn skrev:

http://https://hifi-freaks.dk/webshop//produkter-surround-receiver-marantz-sr6010-p-1636.html denne har riaa til mm pick up indb

Men stadig en kæmpe receiver, hvad OP ikke ønsker...

M.v.h.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu