|
Receiver til surround med pladespiller? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Christian_S ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 171 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 05-November-2016 kl. 13:57 |
Hej,
Jeg er i gang med at planlægge mit setup i stuen. Jeg har
Kan man få en 5.1 surround forstærker hvor man også kan tilslutte en pladespiller? Eller skal man have en dims mellem pladespiller og surround receiver? Jeg har et par ELAC BS244 højtalere som jeg tænker kan bruges som front højtalere og når jeg spille music. Jeg tænker på at købe et par Cambridge Audio WS30 som baghøjtalere og så jeg have fundet mig en subwoofer. Jeg er bruge også iphone/itunes match så hvis surround receiver har support for airplay ville det være cool. Er der nogen der har et ligende setup med TV, surround + pladespiller? Jeg har fundet en DENON AVR-X4300H hos hifiklubben, men jeg synes det ser meget voldsom ud. Hmm - det blev lidt langt. Som det måske fremgår er jeg lidt i vildrede om hvad jeg skal have. Alle gode ideer er meget velkomne. |
|
![]() |
|
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4114 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du kan sagtens finde en Surround receiver, hvor der bare skal være RCA indgang på.
Hvis den så ikke er til Phono, skal du bare sætte en forforstærker mellem pladespiller og surround receiver.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Under specs skal der bare stå PHONO INDGANG. Så kan du tilslutte en pladespiller direkte hvis den har en MM pickup monteret.
|
|
![]() |
|
Christian_S ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 171 |
Tak Kampus og Per.
Jeg leder videre.
|
|
![]() |
|
Bimsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-November-2004 Sted: Sverige Status: Offline Point: 511 |
Mange af Yamaha og Onkyos billigere modeller har phono indgang så der findes masser af modeller at vælge imellem.
|
|
![]() |
|
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4114 |
Problemet er jo ikke større end at man køber en pickup forforstærker man sætter mellem pladespilleren og receiveren. De kan fås fra 800 kr.
Så ville jeg heller sørge for at købe en receiver der lyder godt og som også lyder godt på de analoge indgange.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
De fåes skam i en ganske fin kvalitet fra allerede under 500,-: https://tapeconnection.dk/product/pro-ject-phono-box-e-5670/ M.v.h. Redigeret af Henrik B. - 06-November-2016 kl. 10:01 |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Christian.
Hvis du vil have noget som ikke er for dyrt, og ikke fylder for voldsomt, så kan du vælge at købe den RIAA (pladespiller-forforstærker), som jeg linker til herover. Derudover en Yamaha RX-S601: https://tapeconnection.dk/product/yamaha-rx-s601-6525/ Så har du det du har behov for - inkl. HDMI 2.0, HDCP 2.2, AirPlay, Wireless m.m.m. Og det til en pris under 4.800,-. Hvis du vil have DAB+ også, fåes den samme receiver med det indbygget, for et par hundrede mere. M.v.h. |
|
![]() |
|
Tak for gode indspark alle sammen.
Henrik - Yamaha RX-S601 ser ud som et rigtig godt bud. Og så en pladespiller-forforstærker så er jeg kørende ser det ud til. |
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5307 |
![]() Kan købes fra 180,- Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
|
helljohn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Juni-2004 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 2046 |
http://https://hifi-freaks.dk/webshop//produkter-surround-receiver-marantz-sr6010-p-1636.html denne har riaa til mm pick up indb
|
|
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
|
|
![]() |
|
Men stadig en kæmpe receiver, hvad OP ikke ønsker... M.v.h. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |