recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - VOIP/SIP - kombineret DECT/SPA base?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

VOIP/SIP - kombineret DECT/SPA base?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: VOIP/SIP - kombineret DECT/SPA base?
    Sendt: 05-November-2016 kl. 18:19
Jeg har (havde) IP-telefoni via Fonet med et fysisk setup der bestod af router > Linksys SPA2102 > Siemens DECT-base > Siemens DECT telefon.

SPA'en fra Linksys er imidlertid brudt sammen og jeg søger derfor efter hardware til at få setuppet op at køre igen - gerne billigst muligt, da det mest er et backup-setup.

Udover at jeg kan finde en gammel brugt SPA2102 til omkring 100kr, har jeg set at der nu findes kombinerede DECT/SIP baser - dvs. en base, der kan snakke DECT med telefonen og IP med routeren/Internettet. Det er eksempelvis Gigaset N300/N300A og Gigaset GO-Box 100.

De er dog ikke synderlig udbredte her i Danmark og det vil derfor nok blive import fra enten UK eller DE (og det gør ikke noget at alm. telefoni ikke vil virke eller at strømstikket ikke lige passer)

Er der ellers nogle forslag eller input - jeg har lige fulgt med på det marked de sidte 6-7 år og det virker ikke som det mest blomstrende teknologiske marked når jeg kigger på udbuddet - men måske der findes smartere stumpere end jeg lige har snuset op?
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 4755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2016 kl. 22:23
Hej.

Jeg ville kigge efter en brugt Sipura Adapter på eBay. Der findes andre modeller end 2102.
De blev på et tidspunkt overtager af Linksys  og blev solgt som Linksys SPAxxxx og med samme numre som Sipura modellerne havde.

Her er et eksempel:

Min erfaring er, at hvis man spørger pænt på Tysk vil ca 70% gerne sende til Danmark.

Hilsen Carsten.
Til top
jec Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-September-2011
Point: 362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jec Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2016 kl. 01:02
Se evt. denne:
Siemens Gigaset C530 IP

Jens
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu