recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Udvide netværk/acesspoint waoo smart wifi
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Udvide netværk/acesspoint waoo smart wifi

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Udvide netværk/acesspoint waoo smart wifi
    Sendt: 05-November-2016 kl. 12:45
Efter opgradering af fiberforbindelse og et defekt netværkskabel der var trukket ud af huset, under terrasse og ind igen står jeg i den situation at jeg skal omtænke mig netværk.
Idag har jeg 300/300 fiberforbindelse, hvorpå jeg har koblet en AirPort Extreme. Men den kan ikke sende tilfredsstillende hastighed om i mit tv hjørne der hvor den står nu, så jeg tænker lidt at udvide på en holdbar måde.
Men hvordan gøres det bedst?

En til AirPort Extreme, der tilsluttes den første eller sættes den et sted i huset hvor den får tilfredsstillende signal fra den første AirPort?

Redigeret af Bromberg5 - 07-November-2016 kl. 17:57
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2016 kl. 11:50
smider en airport express på. så holder du dig på apple delen, men der er generelt ikke voldsomt mange af de gamle routere der kan håndtere nær gigabit internet forbindelser mere. (og det er desværre ved at være en temmelig gammel enhed. vi mangler ordentlig understøttelse af mu-mimo og ac  - den nuværende bygger stadig ikke på den rigtige. det er kun en draft udgave.)
Express'en understøtter til gengæld kun n-netværk. så du skal nok overveje om du kan overleve et sådant kompromis.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2016 kl. 12:02
Tak for svar, vedr manglende ac dækning, så er det derfor jeg ville købe en Extreme mere
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Point: 1583
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2016 kl. 19:11
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

smider en airport express på. så holder du dig på apple delen, men der er generelt ikke voldsomt mange af de gamle routere der kan håndtere nær gigabit internet forbindelser mere. (og det er desværre ved at være en temmelig gammel enhed. vi mangler ordentlig understøttelse af mu-mimo og ac  - den nuværende bygger stadig ikke på den rigtige. det er kun en draft udgave.)
Express'en understøtter til gengæld kun n-netværk. så du skal nok overveje om du kan overleve et sådant kompromis.
Apples nuværende Airport Extreme trækker såmænd fint knap 300 Mbit/s via wifi.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2016 kl. 17:58
Er der nogen der har waoo smart wifi? SKaL man have ekstern router? I opsætningsguiden fremgår det, men jeg syntes ikke det giver mening
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu