recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Føre HDMI og strøm over loft?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Føre HDMI og strøm over loft?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MadMouseDK Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MadMouseDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Føre HDMI og strøm over loft?
    Sendt: 08-November-2016 kl. 19:07
Jeg er ved at sætte min projektor op i loftet og jeg har tænkt mig at føre strøm og HDMI kabler over loftet. Da stikket på strømledningen fylder noget skal jeg jo bore noget af et hul! Kan jeg ikke undgå det på en smart måde? Kan man evt. skille kablet ad og samle det igen? Det samme for HDMI, selvom stikkene ikke fylder så meget.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2016 kl. 18:44
strøm burde ikke være det store problem. det er jo typisk standard stik så du kan måske endda købe et kabel der er åbent i den ene ende så du kan trække kablet, men hdmi bliver straks værre. Der kan du ikke bare lige skille det ad. så er det nok lettere at bruge en extender så du kan trække et netværkskabel i stedet. og så have 2 små hdmi kabler i hver ende i stedet.
Til top
renep Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Marts-2008
Sted: Vestsjælland
Point: 230
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér renep Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2016 kl. 14:31
På nogle af Supras HDMI kabler kan du tage kappen af HDMI stikket, og så lade 230V kablet følge lige efter, så kan de trækkes i et 3/4" fleksrør. Husk at røret skal under isoleringen eller proppes godt til fir at undgå kondens i røret. Så kan du købe et løst IEC stik til at montere på kablet!mod projektoren. Tjek først om du har mest glæde af en lige eller vinkel model.
Og så er der jo lige det med den brudte dampspærre, uha uha :-), hvis dit hus er af den supertætte type.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu