recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvor ses sidste genstart af pc
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvor ses sidste genstart af pc

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
wolfram4215 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Marts-2010
Status: Offline
Point: 93
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wolfram4215 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvor ses sidste genstart af pc
    Sendt: 18-November-2016 kl. 13:09
Hej

Jeg har en pc som altid er tændt

Jeg har sat til at genstarte hver nat, men i hvilken log kan jeg se om den rent faktisk gør det?

takker
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2016 kl. 13:22
http://www.isunshare.com/windows-10/6-ways-to-open-event-viewer-in-windows-10.html
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wolfram4215 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2016 kl. 13:27
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

http://www.isunshare.com/windows-10/6-ways-to-open-event-viewer-in-windows-10.html

Takker

Jeg har forsøgt at gennemskue logbogen. Hvilken mappe skal jeg kigge i og hvad skal linjen hedde som henviser til en genstart?
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4114
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2016 kl. 14:13
Kig i System Loggen.

Du kan se efter Source=Eventlog. Her kan du se hvornår den stopper og starter. Her er pc genstartet. 
Eller kig efter Source=User32
Til top
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-November-2008
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2016 kl. 14:30
Åbn kommandoprompt og skriv systeminfo så får du sidste start uden at skulle kigge i event loggen

Redigeret af fiskerendk - 18-November-2016 kl. 14:31
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wolfram4215 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2016 kl. 14:56
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Kig i System Loggen.

Du kan se efter Source=Eventlog. Her kan du se hvornår den stopper og starter. Her er pc genstartet. 

Takker fandt den, men den er godt gemt af vejen 
Til top
MulleB Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2013
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MulleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2016 kl. 15:59
åben kommandprompten og skriv: net stats srv
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4114
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2016 kl. 16:12
Oprindeligt skrevet af wolfram4215 wolfram4215 skrev:

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Kig i System Loggen.

Takker fandt den, men den er godt gemt af vejen 

Det er også derfor du kan sætte et filter på, så du kun se visse Source.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu