recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mobilt bredbånd i stedet for bredbåndsinternet?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mobilt bredbånd i stedet for bredbåndsinternet?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Mobilt bredbånd i stedet for bredbåndsinternet?
    Sendt: 18-November-2016 kl. 10:54
I en anden tråd har jeg beskrevet mine problemer med bredbånd
Jeg kan ikke få fiber eller andet i min lejlighed
Er det i min situation så bedre med mobilt bredbånd som det her: https://www.oister.dk/mobilt-bredband/abonnementer-1/internet-100gb/?gclid=CjwKEAiA6rrBBRDsrLGM4uTPkWASJADnWZQ4udK-fUdcox5tYlbRUlwgyjuqjHrFKNg-U7aBhDFGxhoCFezw_wcB
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Totoronto Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Maj-2006
Sted: Midt-jylland
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Totoronto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2016 kl. 12:59
Prøv det. Du har vel 2 ugers fortrydelsesret?
Søg efter master/sendere her (mobiltelefoni+UMTS): https://www.mastedatabasen.dk/VisKort/PageMap.aspx
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2016 kl. 13:02
du skal som udgangspunkt orientere dig om den eventuelle dækning af den pågældende udbyder både indendørs og udendørs. Der kan være gigantisk forskel. fx kan jeg ikke få oister dækning synderligt godt hvor jeg bor indendørs (grænsende til ikke eksisterende), men TDC har omkring en 2-4 master i ikke alt for lang afstand (dog ingen i line of sight), som gør de virker - dog er det for mit vedkommende irrelevant nu hvor telenor har aktiveret wifi calling. Men ja mobilt  bredbånd kunne være en mulighed. Såfremt du ikke streamer video i større mængder. Der er jo typisk begrænsninger i de abo's
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2016 kl. 13:19
Jeg bruger Oister i sommerhuset.

Det fungerer fint. Også til streaming selvom huset ligger i den rådne banan.

Dog skal du være opmærksom på hvor meget data du har brug for.
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Point: 6362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2016 kl. 13:37
Findes der en udbyder af bredbånd eller mobilt bredbånd, der er mere stabil end de andre?
Eller bruger de alle samme net?
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Status: Online
Point: 4822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2016 kl. 14:21
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Eller bruger de alle samme net?

Hej.

Nej de bruger ikke samme net. Det er stor forskel.

jeg vil starte med mobil 4G internet. Her vil jeg anbefale at finde den nærmeste 4G mobil mast på 

Men vær opmærksom på at LTE 800 rækker meget lændere end LTE 1800. Og at LTE 2600 så har den korteste rækkevidde.

for 2 år siden brugte jeg selv 4G mobilt Internet i et sommerhus i 6 uger. Her brugte jeg CallMe som everraskede mig meget positivt, selv om jeg havde taget en ekstern antenne med:

Men her får man kun 40 GB for 169 Kr. Men de sælger billige 4G routere uden binding. Der er kun
30 dage opsigelse.

Ellers har jeg i udlandet prøvet at bruge en 2 km lang 5GHz WiFi Forbindelse med udstyr fra Ubiquiti.

Det virkede også bare godt. Og jeg ved at der er Kolonihaver i Danmark der bruger lignende systemer.

Ligeledes har jeg i udlandet prøvet 4G i 3500 båndet med Huawei udstyr. Det virker også bare godt, men er mere afhændig at 'line of sight' end de danske mobil udbydere lavere frekvenser.

Så der er stor forskel, og særlig hvis man begynder at sætte andre antenner op.

Hilsen Carsten.

Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Point: 4283
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2016 kl. 17:44
Jeg har i flere år brugt 3 og telia. Jeg havde fin dækning i Esbjerg, men man brufer hurtigt et par 100 GB hvis man streamer. Droppede 3 da 250 GB ikke var nok.
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-April-2009
Point: 907
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér opzouten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2016 kl. 22:51
Jeg havde indtil for nylig et abonnement hos Fullrate med en grænse på 400 GB. Det kostede 350 kr / måned, og hastigheden lå typisk på 50 Mbit eller mere. 
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu