|
Mobilt bredbånd i stedet for bredbåndsinternet? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6362 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 18-November-2016 kl. 10:54 |
I en anden tråd har jeg beskrevet mine problemer med bredbånd
Jeg kan ikke få fiber eller andet i min lejlighed Er det i min situation så bedre med mobilt bredbånd som det her: https://www.oister.dk/mobilt-bredband/abonnementer-1/internet-100gb/?gclid=CjwKEAiA6rrBBRDsrLGM4uTPkWASJADnWZQ4udK-fUdcox5tYlbRUlwgyjuqjHrFKNg-U7aBhDFGxhoCFezw_wcB
|
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
![]() |
|
Totoronto ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Maj-2006 Sted: Midt-jylland Status: Offline Point: 395 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Prøv det. Du har vel 2 ugers fortrydelsesret?
Søg efter master/sendere her (mobiltelefoni+UMTS): https://www.mastedatabasen.dk/VisKort/PageMap.aspx |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
du skal som udgangspunkt orientere dig om den eventuelle dækning af den pågældende udbyder både indendørs og udendørs. Der kan være gigantisk forskel. fx kan jeg ikke få oister dækning synderligt godt hvor jeg bor indendørs (grænsende til ikke eksisterende), men TDC har omkring en 2-4 master i ikke alt for lang afstand (dog ingen i line of sight), som gør de virker - dog er det for mit vedkommende irrelevant nu hvor telenor har aktiveret wifi calling. Men ja mobilt bredbånd kunne være en mulighed. Såfremt du ikke streamer video i større mængder. Der er jo typisk begrænsninger i de abo's
|
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Jeg bruger Oister i sommerhuset.
Det fungerer fint. Også til streaming selvom huset ligger i den rådne banan. Dog skal du være opmærksom på hvor meget data du har brug for. |
|
![]() |
|
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6362 |
Findes der en udbyder af bredbånd eller mobilt bredbånd, der er mere stabil end de andre?
Eller bruger de alle samme net?
|
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Online Point: 4822 |
Hej. Nej de bruger ikke samme net. Det er stor forskel. jeg vil starte med mobil 4G internet. Her vil jeg anbefale at finde den nærmeste 4G mobil mast på Men vær opmærksom på at LTE 800 rækker meget lændere end LTE 1800. Og at LTE 2600 så har den korteste rækkevidde. for 2 år siden brugte jeg selv 4G mobilt Internet i et sommerhus i 6 uger. Her brugte jeg CallMe som everraskede mig meget positivt, selv om jeg havde taget en ekstern antenne med: Men her får man kun 40 GB for 169 Kr. Men de sælger billige 4G routere uden binding. Der er kun 30 dage opsigelse. Ellers har jeg i udlandet prøvet at bruge en 2 km lang 5GHz WiFi Forbindelse med udstyr fra Ubiquiti. Det virkede også bare godt. Og jeg ved at der er Kolonihaver i Danmark der bruger lignende systemer. Ligeledes har jeg i udlandet prøvet 4G i 3500 båndet med Huawei udstyr. Det virker også bare godt, men er mere afhændig at 'line of sight' end de danske mobil udbydere lavere frekvenser. Så der er stor forskel, og særlig hvis man begynder at sætte andre antenner op. Hilsen Carsten. |
|
![]() |
|
aerik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4283 |
Jeg har i flere år brugt 3 og telia. Jeg havde fin dækning i Esbjerg, men man brufer hurtigt et par 100 GB hvis man streamer. Droppede 3 da 250 GB ikke var nok.
|
|
![]() |
|
opzouten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 907 |
Jeg havde indtil for nylig et abonnement hos Fullrate med en grænse på 400 GB. Det kostede 350 kr / måned, og hastigheden lå typisk på 50 Mbit eller mere.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |