|
Ekstern skærm til Macbook Pro |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
Newliving
Bruger Oprettet: 01-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 84 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 20-November-2016 kl. 20:41 |
Hej alle
Jeg skal have købt mig en ekstern skærm til min Macbook Pro (late 2016). Den skal hovedsageligt bruges til opgaveskrivning, men af og til vil jeg gerne lave lidt billede og video redigering. Jeg er meget i tvivl om, hvad jeg skal vælge og specielt hvilken tilslutning der er bedst. Jeg har jo USB-C i min nye Mac, men en ekstern skærm med USB-C tilslutning koster jo en bondegård og da jeg er studerende så jeg har ikke råd til en skærm der er alt for dyr. Har tænkt på max 1500 kr. Ved godt jeg muligvis ender med at gå på kompromis med hensyn til billede og video redigering når jeg max vil give 1500 kr. Det skal helst ikke være større end 23". Så hvad vil folk anbefale? På forhånd mange tak for hjælpen :) |
|
LG 55LF630V // Panasonic MP-BD77 // Denon AVR 2309 // DALI Concept 6 // DALI Concept 2 // DALI Concept Center
|
|
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12336 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du skal selvfølgelig bare kigge efter en skærm med HDMI eller DVI og så købe den rette adaptor.
|
|
Jonesdk90
Bruger Oprettet: 08-Januar-2012 Status: Offline Point: 84 |
Funktioner
Tak(0)
|
En Macbook Pro late 16 koster da også en bondegård
Ville næsten være synd ikke at have en fed skærm til sådan en pc. |
|
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du bruger Displayport til HDMI og køber skærmen med HDMI
|
|
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12336 |
Funktioner
Tak(0)
|
.
Redigeret af Naiera - 21-November-2016 kl. 03:26 |
|
Potter
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
Funktioner
Tak(0)
|
Vrøvl. Mac Book Pro late 2016 har ikke displayport, den har Thunderbolt port 3 hvor der benyttes USB-C som connector. Thunderbolt 1 & 2 benytter samme stik som displayport. Der findes Thunderbolt 3 adapter så den den kan gå bagud til ver. 1 og ver.2
|
|
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|
Newliving
Bruger Oprettet: 01-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 84 |
Funktioner
Tak(0)
|
Naiera, så en skærm i den prisklasse er der ikke nogen stor forskel på med hensyn til hertz, paneltype osv?
JonesDK90, haha ja det gjorde lidt avs på pengepungen, det er også derfor jeg ikke lige føler for at købe en skærm til 3-5000 kr oveni :D Hvad vil du foreslå da? Kampus, du siger DisplayPort til HDMI. Mener du USB-C til HDMI? Har ikke DisplayPort :)
|
|
LG 55LF630V // Panasonic MP-BD77 // Denon AVR 2309 // DALI Concept 6 // DALI Concept 2 // DALI Concept Center
|
|
Potter
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
Funktioner
Tak(0)
|
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|
Brixen
Guld medlem Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6675 |
Funktioner
Tak(0)
|
Køb alt, hvad du har brug af adaptere i år. Prisen hos Apple er nedsat resten af året på både adaptere og LG 4K og 5K skærme.
Dell Ultrasharp skærme passer også godt til Macbook.
|
|
Venlig hilsen
KB |
|
Brixen
Guld medlem Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6675 |
Funktioner
Tak(0)
|
Enig. Især da Mac'ens skærm har udvidet farverum, så er denne skærm næsten et must:
Redigeret af Brixen - 21-November-2016 kl. 14:31 |
|
Venlig hilsen
KB |
|
Naiera
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har en skærm som jeg er godt tilfreds med, så det er ikke noget jeg holder mig så opdateret på. Der er tale om denne Dell. Den passer næsten til dit budget. |
|
claus_jac
Guld medlem Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Funktioner
Tak(0)
|
man køber IKKE en skærm med HDMI. man køber en usb-c dockingstation som har displayport udgang. og vælger en vilkårlig skærm med displayport. Der kommer en række skærme med usb-c/tb3 indbygget så selve skærmen kan fungere som dock også (eizo har ud over LG også lige annonceret en multiscan model, men hvor LG's koster en bondegård fordi de kører 4 og 5K, så kører eizo's med 2560x1440 og dermed en markant bedre pris)
Stort set alle de store pc-producenter kommer med usb-c/tb3 i deres næste generation af businessline maskiner, og så skal skærmproducenterne nok komme med på vognen også.
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |