Hejsa
Jeg snakkede netop med en kollega, der har investeret i et Panasonic TH37PV600, og han er fantastisk glad for sit. Han overvejde at købe et 42", men både han og konen lagde mærke til at billedet stod væsentligt dårligere på 3 meters afstand i forhold til 37" modellen, mens billedet på 4 meters afstand så rigtig godt ud. Han spekulerede på om det mon var fordi opløsningen på 37" panelerne rent faktisk er på 720 linjer (som beskrevet på Panasonics hjemmeside) og det så ikke er nødvendigt med en lille opskalering, der jo som bekendt ikke just forbedrer billedkvaliteten. Jeg er af den opfattelse at opskaleringen må have den største negative indvirkning på kvaliteten, for gas-cellerne bliver jo ikke ligefrem voldsomt meget større, når man går fra 37" til 42".
Det ser dog ud til at der er en del forvirring omkring opløsningen:
På panasonics hjemmeside er der konsekvens i beskrivelsen af TH37PV600-modellen både i beskrivelsesteksten samt i de tekniske specifikationer, mens der ved pv60'eren er en uoverensstemmelse mellem beskrivelsesteksten og specifikationerne. På tape connections hjemmeside står der 1024x768 ved begge modeller.
Jeg er ved at være overtalt til at hoppe over i plasma-lejren, selvom man jo så må til at leve med den "evige bekymring" for fastbrænding. Så.... er der nogen, der ved hvad der er fakta omkring opløsningen på 37" modellerne?
Redigeret af AndyK - 16-November-2006 kl. 10:33