recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vaqlg af internetudbyder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vaqlg af internetudbyder

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Joergensr Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 14-November-2016
Sted: Ballerup
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Joergensr Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Vaqlg af internetudbyder
    Sendt: 23-November-2016 kl. 17:57
Jeg har 2 muligheder for hurtig internet. 
1. 4G mobilt internet via Telmore til 249 kt. Jeg har 200 GB data om måneden, hvilket er rigeligt. Hastighed op til 71 Mbit.
2. 100 Mbit forfindelse hos Hyper gennem YouSee's kabel-TV med coaxkabel.

Hvad er mest stabilt?

Har pt. nr. 1. mobilt internet via Telmore, og det har hidtil virker fint med en hastighed på ca. 55 Mbit blot med de indbyggede antenner i routeren. Med eksterne antenner vil jeg sikkert komme højere op.
(Fiberforbindelse ikke mulig og og forbindelse via telefonstikket på 5 Mbit).

Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2016 kl. 18:09
mobilt bredbånd vil ALTID være afhængig af hvor mange enheder der er koblet på telemasten på et givet tidspunkt, så umiddelbart ville jeg sige at en fast forbindelse som udgangspunkt altid ville være den mest stabile.
Til top
Joergensr Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 14-November-2016
Sted: Ballerup
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Joergensr Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2016 kl. 10:45
Det er klart en svaghed ved mobilt internet, at antallet af enheder, der er tilsluttet har betydning.

Mit problem med en forbindelse hos Hiper (eller YouSee) er når jeg læser TrustPilot, at jeg synes at ret mange udfald eller ringe forbindelse. Måske vil internetudbyderede aldrig kunne få en høj score? (Derudover ved jeg godt at jeg skal spise brød til, når jeg læser TrustPilot)?

Endelig skriver de, at Hiper ikke  anvender IPv6 net men bruger IPv4 med noget der hedder, Carrier Grade NAT (CGN) -- og det måske medvirker til flere udfald?

Måske er mine betænkeligheder ved den faste forbindelse ubegrundede?

Ellers har jeg 14dages prøvetid.

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2016 kl. 11:26

Har haft You See forbindelse temmelig længe, og det kører uden problemer, der er også andre der kun kan blive ved med at hyle over at det ikke virker.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2016 kl. 11:47
Jeg har yousee via kabel.

Var selv lidt i tvivl, netop fordi jeg havde læst trust pilot.

Det har fungeret upåklageligt siden 1. oktober i år.

Jeg bruger den udleverede router. Den håndterer fint streaming og har fornuftigt wifi signal i hele huset.

Går ud fra at Hiper er lige så stabilt, da det kører gennem yousee.

At der er lokale forskelle i stabiliteten skal jeg ikke kunne sige.
Til top
-Henrik- Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-December-2012
Point: 412
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -Henrik- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2016 kl. 13:51
Havde YouSee fra 2003-2011 på min gamle adresse, og der var udfald en sjælden gang imellem.

Har så haft TDC/YouSee her på min nuværende adresse siden 2011, heraf ca. 9 mdr. med en 100 Mbit forbindelse, og alt har bare fungeret, det er virkelig klippestabilt. Mener kun, at der har været udfald én gang i den periode.

Så jeg kan også kun anbefale YouSee.

Til top
chr1213 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-December-2011
Sted: Danmark
Point: 75
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chr1213 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2016 kl. 14:38
En anden fordel er at hvis man har både internet og TV. Hos Yousee kan man S trimme på alle kanalerne. Man betaler for  
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Point: 357
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2016 kl. 15:42
Har Hiper og har ikke oplevet udfald. Bruger deres Netgear C6250 router til både det kablede og trådløse. 
Har Yousee Tv og ingen problemer med at streame/caste fra deres app. Betaler så lige 5 kr./mdr. for at kunne se TV2 kanaler udenfor hjemmet.

Jeg skiftede udelukkende pga af besparelsen på 80 kr./mdr. og har ikke fortrudt en eneste gang.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2016 kl. 16:30

De elendige Router som du skriver, virker helt og aldeles uden problemer, så der er heller ikke der noget at klage over.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1422
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2016 kl. 19:23
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Har Hiper og oplevede udfald i starten da de kom på markedet, men har ikke haft problemer de sidste 2-3 måneder. De bruger samme elendige router som Yousee så jeg har koblet en Apple AirPort Extreme på den og det spiller max.

Åhh en Netgear C6250, er det nu en elendig router?
Det var da underligt, den fungere fint herhjemme. 

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2016 kl. 19:26

Har heller ikke noget at udsætte på den.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2016 kl. 20:37
Ved ikke hvad min hedder.

Men den kører problemfrit.

Det eneste ulempe er at ssid ikke kan hedde noget forskelligt på 2,4 og 5 MHz.

Redigeret af Mufti - 26-November-2016 kl. 20:38
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu