recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Qnap TS-451+ - god nok til Plex?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Qnap TS-451+ - god nok til Plex?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
L'er Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-September-2008
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér L'er Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Qnap TS-451+ - god nok til Plex?
    Sendt: 26-November-2016 kl. 19:36
Jeg har pt. en Qnap TS-212. Jeg vil dog gerne begynde at bruge Plex og det er den NAS desværre ikke kraftig nok til.

Jeg har derfor kig på Qnap TS-451+, som eftersigende skulle kunne klare jobbet bedre. Jeg får behov for at konvertere mange af mine filer. Filerne er primært SD kvalitet, men også 720P og 1080P. Ifølge Plex's egen kompatibilitetsliste så kan denne NAS konvertere SD og HD(720P). Mere usikkert bliver det dog ved konvertering af 1080P, da der i en bemærkning står: "May struggle with some high bitrate 1080p media".
Men hvad skal der lægges i denne bemærkning? Vil det sige at den ikke kan konvertere, og dermed ikke afspille, filer i 1080P? Og vil den kunne afspille filer i 1080P, hvis den ikke har behov for at konvertere filerne?

Har I nogle erfaringer med denne NAS til Plex? Vil I evt. anbefale en anden NAS?

Plex's kompatibilitetsliste kan i øvrigt ses her: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1MfYoJkiwSqCXg8cm5-Ac4oOLPRtCkgUxU0jdj3tmMPc/edit#gid=314388488

Redigeret af L'er - 26-November-2016 kl. 19:36
Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS5
Onkyo TX-NR656
HarboSAT10
HarboSUB10
Nintendo Wii U
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2016 kl. 07:18
hvorfor køber du ikke en shield tv som plexserver. den klare transcoding, med alt fra mpeg2 til h265 på nær vc1.
Til top
sqnk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Februar-2015
Point: 114
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sqnk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2016 kl. 09:16
Hej L,

Når du skriver "konvertere" mener du så transcoding ?
Og hvor mange samtidige streams tænker du den skal kunne klare?
Har du en medie afspiller eller ville du gerne bruge qnap'n til det også?
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Point: 698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ozzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2016 kl. 17:33
Jeg havde en gammel 451 og den kunne ikke transcode, om den nye + model kan klare det bedre ved jeg ikke. 

Men som T-Duck skriver så var det en ok mulighed. :) 
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
L'er Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-September-2008
Sted: Kolding
Point: 1228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér L'er Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2016 kl. 19:59
Oprindeligt skrevet af sqnk sqnk skrev:

Hej L,

Når du skriver "konvertere" mener du så transcoding ?
Og hvor mange samtidige streams tænker du den skal kunne klare?
Har du en medie afspiller eller ville du gerne bruge qnap'n til det også?

Ja jeg mener transcoding.

Det er kun meningen at der skal køre én stream ad gangen.

Jeg har forskellige enheder der skal kunne afspille indholdet på Plex vha. en Plex app. Det er en PS4, smart TV, mobil, tablet og PC.
Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS5
Onkyo TX-NR656
HarboSAT10
HarboSUB10
Nintendo Wii U
Til top
NikolajDS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 14-Juli-2011
Point: 373
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajDS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2016 kl. 08:29
Vær opmærksom på, at hvis du har dine undertekst-filer til at ligge i seperate filer, så kommer der formentlig til at skabe problemer..

Jeg selv har en DS216Play, og jeg har egentlig droppet Plex, selvom det var min forhåbning at jeg med Plex kunne droppe de Raspberry Pi jeg har rundt omkring til at køre Kodi, og så i stedet bare kunne anvende de chromecast, som også sidder rundt omkring.

Jeg fandt ud af, at det ikke fungerede, og det formentlig er fordi at Plex serveren ikke er fan af separate undertekst-filer..
Nogle få gange virkede det, men størstedelen af gangen kom den tilbage med en melding om at den ikke kunne transcode, da serveren ikke var særk nok.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu