|
Har måske haft uønsket besøg |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Basknudsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1341 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 29-November-2016 kl. 14:08 |
Hej
I weekenden modtog jeg en mail fra Yousee om at de havde skiftet adgangskode til min mail fordi der var 6 forskellige lande som havde prøvet at tilgå den. Der stod i mailen at de anbefalede at kører en komplet virusskanning (det er gjort uden at den fandt noget, Avast Free) Jeg har også kørt Malwarebytes for at tjekke om der lå noget andet. Jeg har ringet til Yousee som har nulstillet og skiftet password til min router. Når jeg kommer hjem tager jeg min Mac og NAS så de er offline og ændre password på de enheder. Er der andre ting jeg kan/skal gøre? Hvordan tjekker jeg om der er Keylogger på? På forhånd tak.
|
|
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
|
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Rolig nu
![]() Yousee skriver at nogen har forsøgt at tilgå din email konto 6 gange uden held og fra forskellige ip adresser, som ligger på DERES server. Det svare lidt til, at banken spærre dit dankort, hvis du trykker forkert pin kode 3 gange. Og det er jo ikke ens betydende med, at du/dit kort har været udsat for misbrug. Umiddelbart er der ikke noget der taler for, at du har haft ubudne gæster. Hvis nogen har, så er det Yousee´s mailserver eller i værste fald din mail konto. Så jeg ville ikke være urolig. Det skader selvfølgelig ikke, at du skifter adgangskoder på dine maskiner, men jeg tror jeg ville nøjes med det nye passwordskifte på mail kontoen i første omgang. Og så ellers holde øje med, om du modtager mistænklige mails, eller de kontakter som du har sendt mails til/modtaget fra, om de pludselig oplever at modtage mystiske mails. Der er dog en enkelt ting jeg ville sikre mig først - Og det er, at den mail du siger du har fået fra Yousee, at den også vitterlig ER fra Yousee. Det kan lige så vel være en fake mail, som forsøger få dig til at gøre noget aktivt, oftest med et link du lige skal trykke på, som prøver at bilde dig ind, at det er for at du kan få din mail konto igen eller lign, (evt. ord som bekræfte osv).
Jeg har ikke selv Yousee mail, så jeg ved ikke om det er normal kotyme.. Men uanset hvad du gør, så klik aldrig på links i sådanne emails, hvis de er der. Hvis du vil gøre noget, så gå ind på Yousee´s hjemmeside, og log ind under Mit Yousee, eller hvad de nu har derinde. Her kan du iøvrigt også tjekke, om den mail du har modtaget er korrekt. Virker dit gamle password, så er mailen en fake! Worse case, så har hackerne fået adgang til din mail konto, og dermed dine mails. Er det sket, så kan du ikke gøre noget ved de mails som de evt har luret. Men du kan sørge for de ikke kan vende tilbage, ved at skifte password.. Andet kan du ikke rigtig gøre ved det. |
|
![]() |
|
Basknudsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1341 |
Jeg har haft kontaktet Yousee der mente at de sagtens kunne have sendt sådan en mail ud. Der var intet sted hvor jeg skulle følge et link, men jeg opdagede det ved at jeg ikke kunne tjekke min mail da Yousee havde ændret mit password.
Jeg ændrede password på mail, router og NAS i går, så jeg håber det var det.
|
|
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
og sikre dig at routeren er opdateret med sidste nye firmware. Den her er egentlig ganske god til at man kan finde foliehatten frem http://www.computerworld.dk/art/238670/derfor-gik-900-000-routere-i-sort-angrebet-mislykkedes-men-routerne-bukkede-alligevel-under
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |