recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Onkyo eller Marantz
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Onkyo eller Marantz

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Basknudsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1341
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basknudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Onkyo eller Marantz
    Sendt: 01-December-2016 kl. 22:15
Hej 

Jeg har kigget på Onkyo TX-RZ710 og Marantz SR5010. 

De skal pt. trække Dali Concept 6 fronter, men de kunne sagtens stå til udskiftning, til mere strømkrævende højtalere. 

Hvilken af de to ville i vælge? 

På forhånd tak.
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19565
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2016 kl. 22:24
Med den historik Onkyo har, valgte jeg nok Marantz.

Har for øvrigt en 5010 og er mega glad for den. Den slæber et sæt DLS R66 i stuen og R50 i køkkenet - det går meget godt.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basknudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2016 kl. 22:52
Har lige bestilt en Marantz, håber det var det rigtige valg.
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2009
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2016 kl. 07:47
har også købt sr5010 til min gulv højttalere, det trækker den fint. Har erstattet min sr7008 og mærker ikke forskel i "lyd tryk".
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basknudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2016 kl. 09:18
Super, tak for svar.
Til top
pjonassen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Maj-2010
Sted: Danmark
Point: 154
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pjonassen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2016 kl. 19:53
Der sidste tal jeg hørte (som godt nok har et par år på bagen) var en fejlrate på ca. 30% for Onkyo.

Jeg har selv haft en Onkyo 809. Efter ca 1 1/2 år svigtede HDMI-boardet. Det var først der jeg opdagede at det var en almindelig forekommende fejl.

Efter det slog jeg over på Marantz og det har jeg aldrig fortrudt. Jeg havde først en sr7008. Da Atmos kom opgraderede jeg til en av8022a.
LG 60PM970T
Marantz av8022a + mm7055
Marantz 7007
Focal Sib XL

Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2011
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2016 kl. 01:11
Af ren nysgerrighed, jer der er gået fra Onkyo til Marantz, hvilken klang karakter kom i over på ved skiftet? Altså hvordan lå det i forhold til Onkyo?

Jeg havde også en 3010 onkyo, hvor HDMI delen stod af, fik en ny uden beregning, så ingen problem der...

Har haft 809 også uden problemer...

Men ja, det burde da være rettet til på de helt nye modeller? Eller? :)
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2016 kl. 09:41
Oprindeligt skrevet af Rasmus8D Rasmus8D skrev:

Har haft 809 også uden problemer...

Men ja, det burde da være rettet til på de helt nye modeller? Eller? :)

Det ved vi jo først, når de nye modeller er 1,5 - 2,5 år gamle.

M.v.h.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19565
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2016 kl. 09:49
Ja, det burde være rettet - det burde det også sidste år og forrige år og året før det.........

Jeg håber da at det er rettet, for jeg håber at Onkyo er blevet med "pioneer elektronik" og ikke omvendt!
En ting er helt sikkert, jeg tager ikke chancen og "håber" de har løst problemet.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-August-2016
Point: 1684
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2016 kl. 11:20
Det ville være mærkeligt hvis ikke der var kommet styr på lige dét. Onkyo må have brugt formuger på at reparere alle de enheder som de forlængede garantien på.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2016 kl. 11:24
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Det ville være mærkeligt hvis ikke der var kommet styr på lige dét. Onkyo må have brugt formuger på at reparere alle de enheder som de forlængede garantien på.

Det sagde man også for 1 år siden, 2 år siden, osv osv
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-August-2016
Point: 1684
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2016 kl. 11:35
Det er vanskeligt at sige noget med sikkerhed om det, men faktum er at Onkyo har anerkendt (hårdt presset) at de havde et problem og har udvidet garantien. Det er imo utænkelig at de er fortsat ud af tangenten.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu