|
Onkyo eller Marantz |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Basknudsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1341 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 01-December-2016 kl. 22:15 |
Hej
Jeg har kigget på Onkyo TX-RZ710 og Marantz SR5010. De skal pt. trække Dali Concept 6 fronter, men de kunne sagtens stå til udskiftning, til mere strømkrævende højtalere. Hvilken af de to ville i vælge? På forhånd tak. |
|
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19565 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Med den historik Onkyo har, valgte jeg nok Marantz.
Har for øvrigt en 5010 og er mega glad for den. Den slæber et sæt DLS R66 i stuen og R50 i køkkenet - det går meget godt. Klaus |
|
![]() |
|
Basknudsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1341 |
Har lige bestilt en Marantz, håber det var det rigtige valg.
|
|
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
|
|
![]() |
|
0leDK ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1213 |
har også købt sr5010 til min gulv højttalere, det trækker den fint. Har erstattet min sr7008 og mærker ikke forskel i "lyd tryk".
|
|
![]() |
|
Super, tak for svar.
|
|
|
|
![]() |
|
pjonassen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 154 |
Der sidste tal jeg hørte (som godt nok har et par år på bagen) var en fejlrate på ca. 30% for Onkyo.
Jeg har selv haft en Onkyo 809. Efter ca 1 1/2 år svigtede HDMI-boardet. Det var først der jeg opdagede at det var en almindelig forekommende fejl. Efter det slog jeg over på Marantz og det har jeg aldrig fortrudt. Jeg havde først en sr7008. Da Atmos kom opgraderede jeg til en av8022a. |
|
LG 60PM970T
Marantz av8022a + mm7055 Marantz 7007 Focal Sib XL |
|
![]() |
|
Rasmus8D ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2011 Status: Offline Point: 1336 |
Af ren nysgerrighed, jer der er gået fra Onkyo til Marantz, hvilken klang karakter kom i over på ved skiftet? Altså hvordan lå det i forhold til Onkyo?
Jeg havde også en 3010 onkyo, hvor HDMI delen stod af, fik en ny uden beregning, så ingen problem der... Har haft 809 også uden problemer... Men ja, det burde da være rettet til på de helt nye modeller? Eller? :) |
|
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Det ved vi jo først, når de nye modeller er 1,5 - 2,5 år gamle. ![]() M.v.h. |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19565 |
Ja, det burde være rettet - det burde det også sidste år og forrige år og året før det.........
Jeg håber da at det er rettet, for jeg håber at Onkyo er blevet med "pioneer elektronik" og ikke omvendt! En ting er helt sikkert, jeg tager ikke chancen og "håber" de har løst problemet. Klaus |
|
![]() |
|
Mefisto ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1684 |
Det ville være mærkeligt hvis ikke der var kommet styr på lige dét. Onkyo må have brugt formuger på at reparere alle de enheder som de forlængede garantien på.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Det sagde man også for 1 år siden, 2 år siden, osv osv |
|
![]() |
|
Mefisto ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1684 |
Det er vanskeligt at sige noget med sikkerhed om det, men faktum er at Onkyo har anerkendt (hårdt presset) at de havde et problem og har udvidet garantien. Det er imo utænkelig at de er fortsat ud af tangenten.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |