|
HDMI PC/MAC |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
rnsp ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 26-Januar-2015 Sted: Odder Danmark Status: Offline Point: 6 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 07-December-2016 kl. 12:14 |
Hej godtfolk
Er der nogle der kan give mig en forklaring på følgende Jeg har en projektor, hvor der er går et HDMI kabel ud, sætter jeg en PC til så virker alt som det skal ! sætter jeg en MAC til, så vises intet billede, men skifter jeg kablet så virker macén også - Det har virket med en mac Jeg tænker om der er mere "kontrol" fra en mac, for at sende billede ud, men nogle som kan give mig en rigtigt forklaring på problematikken ? |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10479 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det første HDMI kabel er vel defekt, siden det virker med et andet.
Flemming
Redigeret af fltk - 07-December-2016 kl. 17:30 |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
rnsp ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 26-Januar-2015 Sted: Odder Danmark Status: Offline Point: 6 |
Hej Flemming
Det er ikke mere 'defekt' end at hvis du sætter en pc til eller en dvd afspiller, så vises der billede Igennem kablet - så er på udkig efter en forklaring på at det ikke virker på en MacBook ? Om der er Noget man kan have indstillet forkert på Mac ? Men igen, sætter jeg nyt kabel til så virker det |
|
![]() |
|
McClane ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 74 |
Hvilken opløsning kører Mac'en?
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10479 |
Så gætter jeg på, at det første HDMI kabel er en ældre version som Mac'en enten ikke understøtter eller ikke er indstillet til. Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
Det er begge kabler V. 1.4 som kom omkring 2003
Og lige meget hvilken opløsning jeg sætter på Mac kommer der intet billede Ej heller iPhone eller iPad |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
har du prøvet at have mac slukket, inden kablet bliver sat i, og så tænder når det er sat i?
|
|
![]() |
|
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4116 |
Problemet er vel at signalet der sendes ud fra MAC ikke er helt som det fra PC'en. Ikke lige så kraftigt og at der så kommer støj på det ene kabel, men at det andet kabel er mere afskærmet. |
|
![]() |
|
Hej Claus
Tak for svar, det er forsøgt og gør ingen forskel |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |