recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos AirPlay
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sonos AirPlay

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Buchho Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-August-2013
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Buchho Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sonos AirPlay
    Sendt: 25-November-2016 kl. 10:27
Hej alle sammen,

Med så mange kloge hoveder herinde er jeg sikker på at en af jer sikkert kan hjælpe mig med at finde det rette setup :-)

Jeg skal snart flytte i hus og overvejer pt. hvad jeg skal kaste mig ud i af lydsystem. Derfor her noget info og ønsker:
-Mulighed for at udbygge efterhånden
-Mulighed for surroundsound til TVet
-Mulighed for tilslutning af pladespiller
-Mulighed for at afspille podcast på min iPhone 6S, meget gerne gennem mit eget foretrukne podcast app

PT. har jeg det nyeste apple TV sat til en forstærker der er tilsluttet et sorround system og tv'et. Ydermere har jeg min pladespiller sat dertil også.
Hovedsagligt bruger jeg min iPhone til at streame enten musik fra Apple Music eller podcasts fra Overcast appen, men ønsker dog stadig at kunne spille en plade i ny og næ.

Som nævnt flytter jeg snart i hus hvor jeg ønsker lyd i stue, spisestue, køkken og kontor. Derfor begynder planlægningen nu da jeg skal finde ud af om jeg skal trække kabler i vægen eller om jeg skal streame.
Budget er ikke fastlagt, men jeg kan smide lidt efter det og altid udbygge på sigt.

Til info dropper Apple jo deres Airports, derved er jeg lidt usikker på hvad det kommer til at betyde for AirPlay i fremtiden. Ved I noget her? Dette er det system jeg kender i dag og syntes fungerer ret godt. Men om det er det rette sytem fremad ved jeg ikke og det vigtigtste for mig er at vælge det rette system der virker bedst på sigt.

Jeg håber I vil komme med lidt input hertil, det vil blive meget værdsat.

På forhånd tak.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2016 kl. 14:23
AirPort Express er blevet overflødig fordi AirPlay er indbygget i mange forstærkere og højttalere.



Redigeret af Mufti - 25-November-2016 kl. 14:23
Til top
Buchho Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-August-2013
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Buchho Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2016 kl. 14:11
Aha, ja det er jo gode nyheder, så kan det godt være at et AirPlay setup vil være vejen frem.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2016 kl. 18:53
Hvis du bruger AirPlay i forvejen er der ingen grund til at skifte.

Jeg har både AirPort Express og Apple tv også fungerer til AirPlay.

Så vidt jeg ved er der ingen planer om at skrotte Apple tv.

Med hensyn til at lægge tomrør i væggen har jeg ingen mening. Jeg har selv brugt kabelkanaler som fungerer fint.

Mine telefon stik som der er rigeligt af i mit hus står ubrugte hen på tredie år. Det var der ingen der kunne forudse da huset blev bygget.

Held og lykke med huset.
Til top
Buchho Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-August-2013
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Buchho Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2016 kl. 08:05
Jeg var nede og snakke med dem i HiFi Klubben, og de nævnte at AirPlay var ved at dø ud. Er der andre der har hørt noget om det?
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 967
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2016 kl. 08:25
Selv om jeg kun har Apple produkter i huset bruger jeg ikke AirPlay ret ofte.
Jeg syntes det er alt for ustabilt og oplever ofte at musikken eller videon stopper på mit apple tv når jeg bruger mit telefon til noget andet. 
Nu skriver du jo selv Sonos i din overskrift. Det er også det system jeg har valgt at satse på og ligesom dig har jeg også udbygget det stille og roligt. 
Hvis det er et nyt hus du skal bygge så ville jeg personligt satse på at have indbygningshøjttalere i loftet styret fra x antal Sonos Connect:Amp. Disse bør være forbundet med kabel til din router. Det sikre optimal lyd og optimal forbindelse.
Jeg har selv skrottet mit dedikeret surroundsound system (Dali og Denon) til fordel for en Sonos SoundBar. 
Vi brugte det store setup alt for lidt. Og selv om lyden selvfølgelig ikke er lige så god på en Playbar så bruger vi den hele tiden. Og har ikke fortrudt købet. 
På sigt køber jeg måske en Sub og nogle play 1 til baghøjttalere. Men pt har jeg ikke følt behovet.

Angående podcast som vi også høre hjemme hos os så fungere det super simpelt. Du går ind i podcast appen på din iPhone henter en podcast. Når den er hentet kan du i sonos appen vælge den og afspille den i det eller de rum du ønsker. Det samme kan du gøre med musik du har til at ligge på din telefon. 
AirPlay er derfor total ligegyldig når du har Sonos.

Du kan dog få airplay ind i sonos ved at købe en sonos enhed med en line-in indgang. I denne port kan du så koble fx et Apple express. Disse er billige på DBA. Lyden kan sendes videre til dine andre sonos produkter. Og sonos kan selv finde ud af at afspille når den registrere lyd på indgangen. 

Håber dette hjælper :-)
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19235
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2016 kl. 08:44
Oprindeligt skrevet af Buchho Buchho skrev:

Jeg var nede og snakke med dem i HiFi Klubben, og de nævnte at AirPlay var ved at dø ud.


Næppe.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1144
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2016 kl. 09:00
Sonos er perfekt til et multirums setup og med direkte adgang fra spotify burde det være en super kombination til at opnå det du søger. Har selv Sonos i forskellige afskygninger, men ikke til surround setup'et. Om man kan etablere samme fleksibilitet med Airplay/apple kan jeg ikke gennemskue. 
Til top
Buchho Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-August-2013
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Buchho Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2016 kl. 09:41
Jeg tror jeg må prøve at købe mig en Sonos Play 1 og se hvordan det fungerer.
Det lyder til de fleste af jer kører det og snakke alle varm om Sones :-)
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2016 kl. 18:22
Jeg vil anbefale denons heos istedet for sonos, alt mit sonos er solgt og der er indkøbt heos istedet for. Er yderst tilfreds
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2016 kl. 18:36
Jeg har efterhånden en del Sonos, men har så købt en Heos 1 med Go-Pack, da Hi-fi klubben havde et tilbud på denne.
Men jeg må så indrømme at jeg ikke er blevet flyttet væk fra Sonos via den oplevelse jeg har haft med Heos.
Syntes ikke der er lige så mange tjenester og nye funktioner i deres software, samt første gangs opsætningen med kabel virkede noget sær.

Så jeg bliver ved Sonos,

Clemen hvad er din begrundelse/oplevelse for at Heos skulle være bedre end Sonos, ud over den oplagte 24 bit hype?



Redigeret af Jever - 08-December-2016 kl. 18:38
Til top
Dankaihoj Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 14-April-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dankaihoj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2016 kl. 00:13
Jeg står selv lidt i samme situation så følger lige lidt med. Har dog købt nogle lidt større højttalere og derfor forstærker, står i valget mellem BlueSound 'Connect' og Sonos Connect - sonos har måske flere tjenester men BlusSound burde have bedre kvalitet, nogen erfaringer med det ?

Dan
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu