recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billig data i USA
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Billig data i USA

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
JensJ200 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-September-2012
Status: Offline
Point: 316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JensJ200 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Billig data i USA
    Sendt: 10-December-2016 kl. 19:02
Min familie og jeg skal på ferie i USA i 20 dage, og vi vil naturligvis gerne alle have data til vores iPhones i USA. 

Den billigste måde jeg har kunnet finde er at alle familiemedlemmer i en måned skifter fra Telmore til 3 Like Home.

Vores mobilabonnement ved Telmore koster 130 kr/md pr. person, og oprettelsen koster 100 kr. ved 3 og 0 kr. ved Telmore. Så i alt vil det koster os 100 kr. at få data i USA med 3 Like Home. 

Har I kendskab til en billigere eller bedre måde at få data i USA?
Til top
Ersgaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-April-2007
Sted: Denmark
Point: 143
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Ersgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2016 kl. 19:33
Hej.

Måske har denne artikel din interesse:
http://www.renefrederiksen.dk/data-og-taletidskort-pa-mobil-usa/

Nu skriver du ikke så meget om hvordan jeres ferie skal afholdes og jeres data-behov , men jeg var i maj på kør-selv-ferie i tre uger. New York til Miami.
Hvis man ikke har behov for at være online 24/7, så er der efterhånden godt WIFI på alle hoteller. Udover på mit ophold i Key West, så kunne jeg få dækket mit daglige Netflix-behov, updates på Facebook og mails når vi ankom til hotellerne. Derudover er der også gratis WIFI på rigtig mange diners og fastfoodrestauranter, så ved frokosttid blev jeg da også opdateret med dagens danske nyheder.
Men hvis du skal afsted med et par teenagere, så vil 3-like-home være en rigtig god løsning :-)
Som du kan læse i mit link, så er det ikke væsenlig billigere at købe et simkort i USA.
Det er ikke lykkedes mig at finde andre danske udbydere, der har samme vilkår i udlandet som 3.

/Ersgaard
/Ersgaard
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2016 kl. 20:08
Jeg tror det absolut nemmeste/billigste er at købe "prepaid" taletids-/datakort i USA. En bekendt var i USA for et par måneder siden, jeg får lige ham til at svare...

M.v.h.
Til top
The_Unforgiven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-Oktober-2004
Point: 450
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér The_Unforgiven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2016 kl. 20:20
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Jeg tror det absolut nemmeste/billigste er at købe "prepaid" taletids-/datakort i USA. En bekendt var i USA for et par måneder siden, jeg får lige ham til at svare...

M.v.h.

Var det her selskab jeg brugte og det virker bare og var det billigste jeg kunne finde og de garanterer at det virker med tlf fra udenfor USA.
Jeg valgte den største pakke med 4 gb data og jeg brugte kun de 2 gb og det var til gps og musik og FB , til 30 dage , jeg var afsted i 24 dage . .
Men igen vi er forskellige , så nogle bruger mere end andre.

Stein

Redigeret af The_Unforgiven - 10-December-2016 kl. 20:21
Til top
Lygtemanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Maj-2007
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lygtemanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2016 kl. 20:37
Tmobile derover har sådan en pakke med data tror det var 1gb og fri tale og SMS i USA det 20 dollar det gælder 3 uger og kan kun købes af udlændinge

Edit.
Jeg kan se jeg huskede forkert det var 30$ og 2gb
Tmobile

Redigeret af Lygtemanden - 10-December-2016 kl. 20:55
Sony 55x9005b
Sony PS4
Panasonic DMP BDT310
Harman Kardon AVR 370
JBL LS80
JBL LS40
JBL LS Center
JBL LS 120P
Til top
JensJ200 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-September-2012
Point: 316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JensJ200 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2016 kl. 22:05
Hmm synes stadig 3 virker som det bedste bud. Her kan jeg få 3 gb for 230 kr, eller 8 gb for 250 kr. https://www.3.dk/abonnementer/mobil/
Til top
Jacob9400 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 09-September-2014
Sted: Aalborg
Point: 41
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jacob9400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2016 kl. 13:36
I kan jo også tage en mobil router med og så bare købe et data abonnement fra 3 med.

Alternativt kan man måske lave datadeling over WiFi fra et par få telefoner med 3. Synes det virker voldsomt at skifte hele familiens abonnementer og så tilbage igen, hvis man kunne nøjes med 1 eller 2 abonnementer og så dele data fra dem.
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1422
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2016 kl. 14:19
Jeg har været i USA mange gange og prøvede i sommers 3 Like Home.
Det er meget langsomt, hvis du spørger mig. Mange roser det, men det forstår jeg simpelthen ikke, da det er SUPER langsomt, og ved hastighedstest skal du være heldig for at måle 1 Mbit/s. Derudover er latency meget høj, da det hele bliver sendt via proxy til Danmark og ud den vej.

Køb et sim-kort på Ebay. Ikke fordi det er billigere eller dyre end 3 løsning, men det er simpelthen bedre.

Sådan et køber vi altid, og det bliver så sendt til det første hotel vi bor på. Forbindelsen er meget bedre, og det er ikke specielt dyrt. 
Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Point: 1677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Maggerholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2016 kl. 14:23
Oprindeligt skrevet af JensJ200 JensJ200 skrev:

Hmm synes stadig 3 virker som det bedste bud. Her kan jeg få 3 gb for 230 kr, eller 8 gb for 250 kr. https://www.3.dk/abonnementer/mobil/

Hvor meget data forventer I at bruge?
(Altså ren mobildata, som andre nævner er der nok en del wifi hotspots rundt omkring)

Hvis du tegner et abb med fri tale og 8GB vil det koste 150kr + 100kr i oprettelse.
Så kan resten af familien evt få et plus-abb.
De koster fx 70kr for 1 times tale og så bruger man af den fælles datapulje på de 8GB.
Disse koster kun 50kr i oprettelse.
1 time burde være nok til at man kan komme i kontakt med hinanden, og skal der snakkes længere kan det være fra det ene hovedabb, hvor der er fri tale.
Man skal selvfølgelig lige huske, at selvom I ikke er afsted i en hel måned, så skal de abb jo dække hele måneden også herhjemme, og så kan det være det er for lidt tale/data.
Der er også et plus-abb til 130kr/md med fri tale (stadig er man fælles om den portion data, der er i hovedabb).
Vær obs på, at selvom man måske vælger et abb med 20GB, så må man max benytte 10GB via 3likehome (pr abb, der indeholder data).

Mvh Michael
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Point: 975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2016 kl. 15:52
Min oplevelse med 3Like Home er også skuffende, hvad angår hastigheden.
Jeg var i Tyskland og Holland i sommers, og i begge lande var hastigheden omkring 0,5 Mbit.
Så du var på nettet, men ikke specielt brugbart til ret meget.

Jeg er skiftet hjem til Telenor igen, da de jo har fået et tilsvarende produkt, men jeg ved endnu ikke hvor gode de er i udlandet.
Men de har ikke USA med i pakken.

Redigeret af Jever - 11-December-2016 kl. 15:54
Til top
K_J Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-August-2014
Point: 148
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér K_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2016 kl. 16:07
Der findes apps der kan pejle i retning af åbne wifi, men man bliver træt af at jagte dem og stå på et gadehjørne for at surfe :)
Min erfaring med hotel wifi er at hastighede er meget svingene. Der er også den mulighed at det ikke dækker hele hotellet og man feks. skal opholde sig nær receptionen.
At bruge de åbne wifi på McD, indkøbsentre osv er heller ikke optimalt, det er irriterende at skulle bruge tiden der på at gå på nettet.

Jeg har tidligere købt et prepaid abb derover i en tilfældig telebutik, det var den bedste løsning for mig, og det jeg gør det igen når jeg skal derover igen til sommer, med mindre de danske abb har fået fordelagtige priser til den tid.
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Januar-2005
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Letten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2016 kl. 19:26
Lad være med at bruge en masse tid og besvær på at skaffe familien mobildata og nyd ferien istedet.
Man behøver ikke internet 24/7 for at opleve USA . Det opleves "live" IRL.

Vi havde ungerne med på USA rejse og vi klarede os fint med gratis wifi på hotellerne og cafeer når man er i byerne. Så kan man fint tjekke hotel, rute, nationalparker i ro og mag på en iPad om aftenen.

God tur.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu