|
Antenne - Lemvig området (Bækmarksbro) |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Rasmusdc ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1756 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 11-December-2016 kl. 12:09 |
Skal fange en antenne til de gamle, købte en Triax 14.5Dbi til sommerhuset, men jeg er sgu lidt i tvivl her..
de har fået et nyt tv, hvor at forstyrrelserne er lidt for kraftige for selve modtageren, jeg ved at nyt kabel, vil løse de fleste problemer. da det der sidder mellem antennen her stadig er et GAMMELT kabel, alle andre steder i huset har jeg trukket 8.2mm Installations kabel, og der løste det alle hans problemer.. de kører Boxer, og sjovt nok så er de fleste problemer, på TV2 News, som de bruger forholdvist meget. Boxer kortet siger.. "god/acceptabel" modtage forhold.. gætter på det er videbæk senderen.. ville det her ikke være fint nok? http://www.av-connection.dk/?PGr=7583
|
|
![]() |
|
nesager ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2006 Sted: Nordvestjylland Status: Offline Point: 1854 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hej.
Bruger denne her fra det nordvestjyske,og Videbæk. Det kører fint http://www.av-connection.dk/?PGr=3265 ,den er monteret indendørs på loftet. Mvh. |
|
![]() |
|
reslfj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
Du skal først sikre dig, at der er fri sigt til Videbæksenderen ca 39 km i retning ca 140 grader. Det er de nærmeste store træer/huse/tage, der kan give problemer.
Den forstlåede antenne er stor og mindre vind-robust end den mindre og billigere af nesager foreslåede antenne, der burde virke fin mod den store Videbæksender, der står lige øst for Barde Plantage (Hedevej 7 ,6920 Videbæk). Måske vil 14 element antennen være lidt bedre http://www.av-connection.dk/?PGr=3266 Men det giver en helt unødig dæmpning, at placere antennen inde, især når man har lidt problemer med modtagelsen. Inde giver mindre signal og mere støj. Det er forholdet mellem signal og støj, der er afgørende, Det kan en forstærker ikke rette op på. Men har du allerede en 'rigtig' antenne (med pinde) , så kunne du måske se lidt på en bedre placering af antennen. Lars ![]() Boxertv har disse lister over master frekvenser og kanalplacering: https://www.boxertv.dk/teknisk-support/daekning/sendemaster-og-frekvenser/ Redigeret af reslfj - 11-December-2016 kl. 14:30 |
|
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
|
![]() |
|
Rasmusdc ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1756 |
den har fri retning. og fordelen er den er under halvtag på en ikke udnyttet overdækket altan.
det her forvirrer mig dog, er der forskel på disse antenner, prisen er meget forskellig. det undre mig da AV vil have 549 for samme antenne, og tænkte jeg lige ville lave en pricerunner, så har samme butik 3 af den, til 3 forskellige priser. www.computersalg.dk/i/2332141/triax-unix-52-tv-antenne-udendors?utm_source=PriceRunner&utm_medium=PriceRunnerLINK&utm_campaign=PriceRunner www.computersalg.dk/i/2062752/triax-unix-52-tv-antenne-udendors?utm_source=PriceRunner&utm_medium=PriceRunnerLINK&utm_campaign=PriceRunner#specsarea www.computersalg.dk/i/1494125/triax-unix-52-uhf?utm_source=PriceRunner&utm_medium=PriceRunnerLINK&utm_campaign=PriceRunner Redigeret af Rasmusdc - 12-December-2016 kl. 10:47 |
|
![]() |
|
reslfj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
Denne antenne er helt fin, men har en vindbelastning på 96N, hvor den lille kun belastes med 22N. Det kan have en vis betydning i et område, hvor det ofte blæser meget. Det er fortsat vigtigst at give antennen frit udsyn mod Videbækmasten. Lars ![]() |
|
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |