|
Hjælp Ohmsk modstand ? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Peter Pan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8212 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 12-December-2016 kl. 17:40 |
Mit spørgsmål til jer er så om i kan sige med sikkerhed at en 68k Ohm modstande, er den rigtige størelse til formålet. ? Så står der f.eks 1/4 W og 5% når jeg goggler modstande. Kan denne oplysning også oplyses. ? |
|
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
|
|
![]() |
|
hopgreve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Juni-2007 Sted: Greve Status: Offline Point: 6282 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hej Peter...Jeg ved ikke om de 68Kohm er rigtig , men hvis det er , ja så er det lige meget om det er 5% eller 1% modstand. Det er også lige meget om det er 1/4 eller fex 1/8 watt , når nu modstanden er så stor... MVH
|
|
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
|
![]() |
|
Mefisto ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1689 |
Det ville jeg også sige. Det er ikke til at sige om det er rigtigt at det skal være 68k ohm, men spændingen der hvor den skal sidde er næppe så stor at du brænder en 1/4w modstand af. Der skal 130v til for at komme op på 1/4w og 92v for 1/8w. Det tror jeg nu alligevel ikke på. Der er sikkert ikke mere end et par volt, men mål selv med et multimeter.
|
|
![]() |
|
Peter Pan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8212 |
Hej og tak for de første indlæg.
Redigeret af Peter Pan - 13-December-2016 kl. 08:50 |
|
|
|
![]() |
|
hopgreve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Juni-2007 Sted: Greve Status: Offline Point: 6282 |
Hej Hvor har du det med de 68Kohm fra? MVH
|
|
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
|
![]() |
|
![]() |
|
|
|
![]() |
|
Mefisto ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1689 |
Det tror jeg ikke man kan svare på ud fra din tegning. I hvert fald ikke uden at have anden kendskab til B&O også. Det har jeg ikke. Men hvad er problemet helt præcis? Det er lidt utydeligt hvad du gerne vil opnå.
|
|
![]() |
|
Jeg nu fået besvaret mit spørgsmål. 68 K ohm er den rigtige modstand.
![]() |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |