recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Marantz SR6010 Atmos setup i stuen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Marantz SR6010 Atmos setup i stuen

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
danishHIFI Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Januar-2005
Sted: Struer
Status: Offline
Point: 155
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danishHIFI Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Marantz SR6010 Atmos setup i stuen
    Sendt: 16-December-2016 kl. 19:15
Hejsa.
Jeg har lige fået nyt tv (lg oled65c6v) og fandt derfor ud af at jeg også havde brug for en forstærker der havde HDR. Valget faldt på Marantz SR6010 da jeg syntes prisen på 5300.- kr ved hifi-freaks.dk var det bedste valg til den pris.
Jeg vil gerne ha sat mit surround op til Atmos (5.1.2 har pt 5.1) og mangler dertil 2 loft højttaler.
Hvad vil i anbefale der passer til mit sæt op ? (desværre har jeg skråvægge)
 Samt jeg sætter alt mit hifi til at sende lyden til forstærkeren i PCM. som jeg har forstået det er det den bedste måde, er det rigtig ?.
Og den runde ring på min 6010 (display) kan den lyse når den får en eller anden bestemt lyd ind?

Udstyr:
Jamo 507 Front
Jamo e7cen Center
Dali 104 Surround
Jamo E45SUB.1 Sub

epson eh tw6000
lg oled65c6v
Marantz SR6010 
Xbox one S
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 28-Juli-2008
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2016 kl. 19:46
Jeg kender ikke lyden i de højttalere du har stående, men prøv at finde nogen der minder om dem til loftet.

Generelt er det ligegyldigt om du sender PCM eller Bitstream, men når det kommer til Atmos så SKAL lyden sendes som Bitstream, ellers kan Atmos data'en ikke aflæses af din receiver.

Til top
Snigerdis Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Januar-2013
Sted: Aalborg, DK
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Snigerdis Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2016 kl. 20:00
Du kunne nappe dem her.

De ville passe godt til dine Dali 104, og så er de kun 155mm i højden, så de ikke hænger så langt ned fra loftet.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danishHIFI Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2016 kl. 04:18
Øv desværre kan Xbox one s ikke sættes til bitstream. 
ja det var da nogle billige højttaler jeg kunne prøve med :)
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danishHIFI Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2016 kl. 08:43
Ahhhhh. Mine ene Dali 104 virker ikke som den skal...... Når jeg kører et setup på forstærkeren er lyden alt for dyb i den ene 104.... Så 4 stk nye baghøjttaler
Til top
AndreasP Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Juli-2013
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AndreasP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2016 kl. 09:53
Ift. Xbox One S og Bitstreaming/Atmos - så er det lige på trapperne :Smile

Redigeret af AndreasP - 17-December-2016 kl. 09:53
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danishHIFI Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2016 kl. 13:56
Fedt det løser da et problem :)
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danishHIFI Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2016 kl. 03:59
Nå fik set lidt på dba efter nogle nye baghøjttalere og faldt over 

Tangent EVO E34

og med en pris 600kr kunne det ikke gå helt galt ;).
Har så bestilt 2 stk. Cambridge ws30 til loftet

Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2016 kl. 05:56
Så du har købt surroundhøjttalere der slet ikke matcher dine fronter, og lofthøjttalere der hverken matcher dine fronter eller surroundhøjttalere.

Go fornøjelse.

Redigeret af strecker - 19-December-2016 kl. 05:57
Til top
rotelman Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-December-2010
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rotelman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2016 kl. 09:55
Det er da lige meget om man ikke match'er højtalerene især "effekt" højtallere som atmos front / back og surround
Jeg gør det selv i stor stil og lader bare surround receiver om at ud ligne lyden
Men okay især center og fronter burde være af samme lyd desgin / mærke pga. stemmer :-)
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2016 kl. 10:44
Oprindeligt skrevet af rotelman rotelman skrev:

Det er da lige meget om man ikke match'er højtalerene især "effekt" højtallere som atmos front / back og surround
Jeg gør det selv i stor stil og lader bare surround receiver om at ud ligne lyden
Men okay især center og fronter burde være af samme lyd desgin / mærke pga. stemmer :-)

Og jeg gør det samme, mit Atmos 5.1.4 setup består af. 

AVR Marantz SR7010, Fronter, center Dynaudio Excite, Surround MK SUR95T, Atmos Cambridge Audio WS30, Sub SVS SB13 Ultra og i mine ører lyder det altså rigtig "GODT"
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2016 kl. 13:31
Det er da bestemt ikke ligemeget om højttalerne matcher i klangen.
Men hvis i er tilfredse, så fred være med det.
Jeg ved bare når man kører med 8 ens højttalere som surround og i loft, så går det hele op i en højere enhed.!
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu