recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - YouSee + Egen FM antenne
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

YouSee + Egen FM antenne

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
MrForce Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Januar-2006
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MrForce Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: YouSee + Egen FM antenne
    Sendt: 19-December-2016 kl. 13:04
Hejsa

Da YouSee jo snart lukker for FM signalet vil jeg høre om der findes en Kabel-tv/FM+DAB kombiner enhed som gør at man kan "flette" FM & DAB signal fra egen antenne ind på Kabel-tv kablet ?

Håber der er nogen der kan hjælpe med et svar

M.v.h.
MrForce
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2016 kl. 14:11
Hvorfor skal det flettes ind? Kan den eksterne antenne ikke bare "proppes" i radioen?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2016 kl. 14:28

Frekvenserne som FM brugte, vil jo stadig anvendes, bare til andet foremål, så der kan ikke komme et andet signal som bruger de samme frekvenser.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Flick Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flick Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2016 kl. 14:37
Hvis du laver en ganske almindelig kanal søgning, så får du også radiokanalerne frem, de ligger her:
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5211
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2016 kl. 15:12
Oprindeligt skrevet af Flick Flick skrev:

Hvis du laver en ganske almindelig kanal søgning, så får du også radiokanalerne frem, de ligger her:
Det er så kun hvis du har en egnet DVB-C modtager der understøtter de digitale radiokanaler. Wink
Nok ikke almindeligt på surroundreceiver.
TV kan bruges, men er ikke specielt energivenligt:
https://kundeservice.yousee.dk/tv/funktioner-og-brug/radiokanaler

Yousee nye Humax boks gør det ikke endnu, men skulle vist komme med senere update.
Så en delvis løsning er en "Egen FM antenne" som Yousee forærer til kunderne.

Mvh. JørgenT
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19244
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2016 kl. 15:15
Oprindeligt skrevet af MrForce MrForce skrev:

Da YouSee jo snart lukker for FM signalet vil jeg høre om der findes en Kabel-tv/FM+DAB kombiner enhed som gør at man kan "flette" FM & DAB signal fra egen antenne ind på Kabel-tv kablet ?


Grunden til at YouSee lukker for kanalerne på FM båndet, er at de skal bruge "pladsen" til andre ting.

Hvis du vil flette FM og DAB frekvenserne ind, skal du sørge for at du får blokeret for frekvesnområdet, inden du fletter noget nyt i. Og så skal du håbe på at du ikke bruger de services der ligger i det frekvensområde til noget.

Jeg ville nok bare trække et andet kabel.....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Flick Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flick Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2016 kl. 17:56
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af Flick Flick skrev:

Hvis du laver en ganske almindelig kanal søgning, så får du også radiokanalerne frem, de ligger her:
Det er så kun hvis du har en egnet DVB-C modtager der understøtter de digitale radiokanaler. Wink
Nok ikke almindeligt på surroundreceiver.
Nu står der da jo også at han vil have det flettet ind i kabel-tv kablet, så man må jo gå ud fra at det er til tv'et, og ikke en surround receiver :)

Men ja, det kræver da en egnet DVB-C modtager, og det er langt de fleste heldigvis.
Til top
MrForce Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Januar-2006
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MrForce Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2016 kl. 19:33
Hej allesammen og tak for jeres svar.

Det jeg gerne vil er at "flette" FM/DAB fra egen antenne ind på fællesantenne hovedkablet inden fordelerboksen der fordeler signalet ud i huset, så Radio udtagene rundt i huset stadig levere FM/DAB signal efter at YouSee lukker ned.
Desværre er det ikke bare at trække nyt kabel som der bliver foreslået.

Synes forresten at det er helt hen i vejret at YouSee bare lukker ned for FM. Her hvor jeg bor kan det muligvis lade sig gøre at anvende en grim stueantenne til FM, men flere steder rigtig ude på landet (hvor der dog findes YouSee) der kan man måske være heldig at kunne modtage lidt FM i ringe kvalitet på en stueantenne. Min egen mor skiftede grundet nemmere vedligehold fra egne antenner i en 8 meter høj gittermast til YouSee kabel-tv da det kom til hendes by, nu lukker de så for hendes FM signal - fa'me flot!!!

M.v.h.
MrForce
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2016 kl. 19:40

Den teknologi har alligevel ikke så lang tid tilbage.
Det du ønsker at gøre, er som tidligere skrevet ikke muligt, da frekvenserne stadig vil blive brugt i kablerne, og spærrede de i kablerne, vil der være andre problemer, så kort det er et NO GO.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19244
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2016 kl. 20:07
Mon ikke bare i skal til at kigge efter netværksradio?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2016 kl. 06:45
Som jeg forstår det lukker yousee ikke for DAB.

Så skal du bare have sådan en.

https://www.hifiklubben.dk/stereo/radioer/argon--dab-tuner/

Mener også man kan få modeller med både DAB og netradio. Så er mulighederne uendelige.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5211
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2016 kl. 07:29
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Som jeg forstår det lukker yousee ikke for DAB.
Yousee har aldrig haft DAB med i kabel-TV signalet.
De sender DAB kanalerne, men som digital DVB-C radiokanaler. Det er ikke samme signalform som DAB, så kan ikke modtages på en DAB radio. Wink

Mvh. JørgenT
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu