|
Installeringsproblem ssd Macbook Pro 2012 |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
piddy ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 236 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 23-December-2016 kl. 21:51 |
Hej
Jeg håber I kan hjælpe mig selvom det er lille juleaften. Jeg købte en Macbook 13 mid 2012 på DBA som en lille gave til kæresten. Jeg har selv en Macbook Pro 15, mid 2012. Jeg har opgraderet hendes til 16 Gb ram og min gamle Crucial BX200 SSD 250 Gb har jeg sat i hendes da jeg købte en Crucial MX300 750 Gb, da der var black friday. Hele problemet er at jeg ikke får lov at installere MacOs Sierra på hendes når SSD'en er i. Jeg har lavet en USB nøgle med Sierra på og det virkede fint da jeg installerede det på min egen på den nye 750 Gb ssd. Jeg har på hendes prøvet følgende: - SSD er i. Den er formateret via diskværktøjet i startup inden jeg starter installationen. Installationen fejler til sidst med en fejl. - Sat hendes SSD over i min, installeret med samme usb nøgle mac os sierra uden problemer. Sat SSD'en over i hendes og når jeg tænder får jeg enten en hvid skærm med et "stop skilt" eller en "mappe" med spørgsmåltegn mener jeg. - Jeg har tilmed prøvet at installere OSX Lion som er det som installeres hvis det er via Internet recovery. Der sker også en fejl. Så det mærkelige. Hvis jeg sætter den harddisk over i som jeg købte den med virker den fint. Her loader Mac OSX Lion uden problemer. Så for at udelukke at den f.eks. kunne være låst til den tidligere ejers harddisk hvis det er muligt, havde jeg en WD Black 500 Gb 7200 rpm harddisk liggende og er ved at installere Mac Sierra via usb nøglen. Jeg er nu kommet til at sætte maskinen op og logge ind.Så det virker også fint. Det virker mærkeligt at jeg ikke kan få lov at installere styresystemet på en SSD nu hvor det virker fint på min egen Macbook. Så det virker på en normal harddisk, men ikke på en ssd. De 16 Gb ram godkendes også uden problemer. Jeg har ledt og ledt på nettet og det eneste jeg kunne finde, som kunne være en forklaring er at SATA kablet fra harddisken i Macbook'en til bundkortet ikke fungerer korrekt. https://discussions.apple.com/thread/6727500?start=0&tstart=0 I kærestens gamle HP sidder der en samsung 840 128 Gb SSD så vil prøve den efter jule aften for at se om det virker. Jeg håber nogle har prøvet noget lignende eller ved hvad der kunne være fejlen. God jul derude. Mvh. Thomas
Redigeret af piddy - 25-December-2016 kl. 14:13 |
|
![]() |
|
jesperKBH ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juli-2008 Status: Offline Point: 562 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er det en air eller pro du har købt?
|
|
![]() |
|
piddy ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 236 |
Det er en macbook pro 13, mid 2012 model.
|
|
![]() |
|
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
Ved der har været ligende problemer med SSD fra Vertex, men prøv at læse denne tråd i gennem og se om der noget der kan hjælpe dig på vej:
|
|
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|
![]() |
|
Tak for linket. Jeg bestiller er SATA kabel fra Amazon UK. Hvor kan jeg købe sådan noget "tape" henne? Vil sætte noget fast under SSD'en og over på låget.
|
|
![]() |
|
Der er en god video af problemet her. https://www.youtube.com/watch?v=Amg5w0rlwDo
"Isoleringstape" er det sådan noget her? http://www.harald-nyborg.dk/p2373/prof-isoleringstape-sort-5-stk
|
|
![]() |
|
nitrotg ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1366 |
Du skal sætte tiden i terminal inden installationen
https://bensmann.no/changing-system-date-from-terminal-os-x-recovery/ |
|
![]() |
|
Tak for svaret. Jeg har bestilt et nyt sata kabel og køber noget isoleringstape og tjekker inden installering om tiden er sat rigtigt.
|
|
![]() |
|
Hej alle sammen.
Tænkte jeg lige ville give en update. Det viste sig at være kablet som der var et problem med og det er efter alt at dømme ud fra søgning på nettet et generelt problem. Både på Macbook Pro 13 mid 2012, samt tidligere modeller. Der er kommet en nyere version af kablet, som var det jeg købte på Amazon. Det nye hedder 821-2049-A eller 923-0741, hvor det gamle hedder 821-1480-A. Herudover har jeg som i den Yoube video jeg tidligere linkede til tidligere lagt isoleringstape nedenunder kablet fra sataporten på bundkortet, henover DVD drevet og ned i selve området hvor SSD'en sidder. Herudover har jeg også sat isoleringstape på selve undersiden af kablet. Til slut har jeg også sat isoleringstape på indersiden af selve caset/aluminiumsbunden, over hvor SSD'en sidder. Installationen af Sierra gik uden problemer. Jeg overraskes stadig over forskellen mellem en mekanisk harddisk og en SSD. Med 16 Gb ram og en SSD får man til den pris ikke en meget bedre maskine når kærestens primære formål er til studiebrug, søgning på nettet, youtube, film osv. ![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |