|
Chromecast audio selv tænde aktive højtaler |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
jhjorsal ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 375 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 25-December-2016 kl. 11:19 |
Er der nogen der har fundet en måde hvorpå en Chromecast audio selv kan tænde og slukke en aktiv højtaler?
Tænker ikke selv det er muligt men spør alligevel, det kunne jo være der sad en derude med ideen 😉 |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19800 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Den eneste måde jeg kender til, er ved at købe højttalere der selv kan tænde og slukke ved detektering på linjesignalet.
Klaus |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Den skal have en Stand by funktion, lige som en SW, så den så kan tænde og slukke når der er signal eller ikke. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
jhjorsal ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 375 |
Ærgerligt at de ikke har lavet det sådan at der var en 230V udgang på strømforsyningen til Cc audio der var aktiv når Cc audio trak signal
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Så bruger man bare en strømskinne med learning funktion.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19800 |
Det kan meget let have noget med prisen at gøre...... Klaus |
|
![]() |
|
Ja en strømskinne med learning funktion var faktisk det jeg ledte efter, men forestiller mig måske alligevel ikke at den kan registrer den smule strøm en Cc audio kan forbruge
|
|
![]() |
|
Det tror jeg heller ikke at den kan den.
Strømforsyningen til en CCAudio har formodentligt højere egenforbrug en CCAudio selv. Klaus |
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5359 |
Har ikke målt forbrug, men indtryk er at der ikke er væsentlig forskel på strømforbrug om den er aktiv eller i standby mode (mener den er lige så varm i standby). Og så dur en strømspareskinne ikke. ![]() Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
|
1,45W stand-by 1,5W tændt, så jeg tror du har ret. Og som der bliver skrevet handler det nok om pris, men når man tænker på hvad de har stoppet ned i den lille en, og til så små penge. Tænker jeg bare at det er det der mangler for at kunne være et alternativ til Sonos, og det er den jo allerede, der er bare lidt mere komfort i Sonos.
|
|
![]() |
|
beatmore ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-August-2014 Sted: Vejle, Danmark Status: Offline Point: 105 |
Jeg har en Sony X77 med indbygget CC den starter selv når man sender musik til den, hvis den er sat til net strøm. - Det fungere super, men så bruger den selvfølgelig lidt ekstra standby strøm - er den ikke sat til netstrøm skal man selvfølgelig selv tænde den. (de andre højtalere og soundbars med indbygget CC skulle også kunne tænde selv)
Men med CCA får du problemer medmindre du finder nogle højtalere der selvtænder med lydsignal - enter analog eller digitalt.
|
|
![]() |
|
HH2 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 24-December-2009 Status: Offline Point: 190 |
Jeg havde samme problem med min squeezebox
Jeg løste det på denne måde http://el-hansen.dk/duet.htm Jeg ved om CC har en lysdiode man kan kigge på Henrik |
|
Tilsalg på DBA
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-426537/ |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |