|
Disk/C-drev kører hele tiden |
Besvar | Side 123 4> |
Forfatter | |
herognu
Super bruger Oprettet: 13-April-2010 Sted: Denmark Status: Offline Point: 374 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 14-December-2016 kl. 16:38 |
Hej
Min pc er meget langsom om at reagere og er nogen gange 1 minut om at udføre en simpel handling såsom at lukke et vindue. JEg kan se over et minuts tid at: CPU er belastet ml. 4-19% Hukommelse er belastet ca. 60% Disk er belastet ml. 94-100% Dette kan stå på i flere timer og så er der en lille pause. Jeg har prøvet følgelde: Scannet med antivirus: Ingen virus Kørt Vedligeholdelse på disk, ryddet op og defragmenteret: Alt var ok Slået al automatisk vedligeholdese fra: intet resultat. Afinstalleret antivirus program: Intet resultat. Nogen der har et bud? |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19563 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvilke processer er det der tager din processorkraft?
Jobliste -> fanebladet processer -> marker ved "vis processer fra alle brugere" Klik på "CPU" (navnet på den ene kolonne), så kommer den der tager mest, øverst. Prøv: "Vis" -> "Vælg kolonner" og marker "I/O antal byte læste" og "I/O antal byte skrevne" og tryk OK. Nu kan du se, hvilke processer der læser/skriver på disken Klaus |
|
claus_jac
Guld medlem Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Funktioner
Tak(0)
|
det er sandsynligvis indexering den forsøger at lave, men som Klaus skriver - du kan så let som ingenting se hvad det er for en applikation der optager ressourcer.
ved tilbage med en liste over services og applikationer der tager dine ressourcer, og så har vi mulighed for at hjælpe videre derfra.
|
|
herognu
Funktioner
Tak(0)
|
Det er nok ikke samme styresystem da jeg ikke har muligheden at markere "vis processer fra alle brugere". Jeg kører Win 10 alm. version.
JEg kunne heller ikke finde flg.: Prøv: "Vis" -> "Vælg kolonner" og marker "I/O antal byte læste" og "I/O antal byte skrevne" og tryk OK. Dette er de processer der kører. Dropbox kørte ikke sidste gang disken var oppe og ringe på 100%. De der "Taskmanager" og "Tjenestevært" der er henholdsvis 3. og 4. øverst ligger tit helt oppe som 1 og 2. Jeg får ikke så meget ud af at kigge på det og ved ikke hvad jeg skal gøre ved det.
Redigeret af herognu - 14-December-2016 kl. 20:16 |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19563 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvilken antivirus er det du har afinstalleret?
Klaus |
|
herognu
Funktioner
Tak(0)
|
Det er "Bitdefender"
|
|
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
Den havde du til at køre samtidig med Microsofts egen antimalware?
Klaus |
|
herognu
Funktioner
Tak(0)
|
Ja åbenbart. Microsofts egen har aldrig vist sig efter jeg opgraderede til Win 10 så regnede med den døde i processen.
Fx mistede jeg Bluetooth og har aldrig fået det til at virke igen.
|
|
herognu
Funktioner
Tak(0)
|
i
Redigeret af herognu - 14-December-2016 kl. 21:02 |
|
Cyberguyen
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
Funktioner
Tak(0)
|
Fra Windows 8 og fremefter er Windows defender altid blevet slået fra efter installation af andet antivirus software.
Med Windows 10 kan almindelige brugere ikke slå deres antivirus fra permanent, medmindre man foretager registry eller group policy ændringer. Jeg benytter også Bitdefender som er et godt stykke software. Hvis du sorterer efter disk i stedet for CPU, så burde du kunne se hvilket program som benytter alt diskaktiviteten.
|
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
herognu
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg opgraderede fra win 7 til win 10 da Microsoft tilbød gratis opgradering. Mon pc'en generelt er blevet overbelastet efter opgraderingen? Det er en bærbar med Intel 3i processor og kun 4 GB Ram.
Det kan også være at opgraderingen aldrig blev fuldstændig. Fx kom Bluetooth aldrig til at virke igen. Redigeret af herognu - 26-December-2016 kl. 02:09 |
|
nesager
Guld medlem Oprettet: 05-November-2006 Sted: Nordvestjylland Status: Offline Point: 1854 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej.
Jeg har oplevet at Defender kan starte af sig selv. Jeg har opdateret lige som sig,og havde egentlig bestemt at bruge Defender som antivirus. Men jeg fik problemer med at opdatere Defender,og valgte så at bruge Kaspersky internet Securiti. Det virker faktisk rigtig fint. Men jeg har oplevet et par gange at Defender har startet af sig selv,mens Kaspersky også kørt,har aldrig fundet ud hvordan det kan lade sig gøre at Defender starter af sig selv. Har prøvet at fjerne Defender,men kan ikke finde nogen steder hvor det kan lade sig gøre. Mvh. |
|
Besvar | Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |