recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - magnetisk DC-stik?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

magnetisk DC-stik?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
brafi Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 103
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér brafi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: magnetisk DC-stik?
    Sendt: 25-December-2016 kl. 15:18
Hej alle recordere.

Rigtig glædelig jul til Jer alle.

Jeg har et KLUMPET familiemedlem, som gang på gang snupler over ladekablet til sin bærbare computer...
Det er nu 4. gang (og computer nr. 2) jeg skal hjælpe hende med at reparere.
På den nuværende computer, er stikket i computeren helt ødelagt, og skal skiftes.

Er der nogen som kender til et magnetisk stik, som kan bruges/modificeres til en bærbar? (Lidt i stil med appels system...)

Det skal kunne håndtere 5A og helst være rundt.
Jeg skal kunne lodde det på PSU-kabel, men kan leve med en gang krympeflex, som overgang fra stik til kabel...

Jeg har søgt på google (og billedsøgt) men finder ikke rigtig hvad jeg ønsker...
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2016 kl. 18:01
NOPE! - det findes kun på Microsofts surface serier nu. - Apple er også gået væk fra deres, og der er ingen muligheder for at "hacke" et strømstik på den måde du snakker om. Producenterne har alle deres egne proprietære stik til at lade med.

mit umiddelbare bud - køb en bærbar med en meget længere batteritid så de kun skal lade når de ikke bruger maskinen.
Til top
brafi Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér brafi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2016 kl. 19:49
Det er ikke en gangbar mulighed, med en computer med længere batteritid. Desværre.

Jeg må sq lave mit eget så eller lede videre...
Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-December-2015
Sted: København
Point: 553
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2016 kl. 13:40
Er det sådan en du ønsker: (her til mobil telefon)

mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6282
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2016 kl. 13:53
Hej , Du kunne måske i stedet lave en "aflastning" af ledningen med en kabelbinder , enten skruet eller limet fast til PCèn
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19563
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2016 kl. 14:42
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
skyking Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-December-2011
Sted: Danmark
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skyking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2016 kl. 17:59
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Hej , Du kunne måske i stedet lave en "aflastning" af ledningen med en kabelbinder , enten skruet eller limet fast til PCèn
MVH

Det er en udmærket ide  Big smile  har engang set det som en ekstra box bagpå en militær radio så ja.

Eksempelvis kan man  sikre noget med fleksibel ledning, Scart stik er normalt loddet fast i et "bundkort" eller printplade. Hvor forbindelsen burde være fleksibel ledning imellem noget fast og så der hvor lodningerne er i printet.
  Lisåvel som en antenneledning også skulle have mulighed for give efter, i stedet for ende med blive løs eller knække i sin lodning.

Dog hved jeg ikke hvad det hedder i fagsproget, nej det ved jeg ikke.
En noget indforstået Joke, do not answer!
Til top
brafi Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér brafi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2016 kl. 18:17
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

http://www.rosenberger.com/en/products/automotive/magcode.php

http://www.cfconn.com/product-show_13518/

Klaus

Det er lige præcis stik som disse, jeg har i tankerne. :D
Kender du til andre typer? Evt stik som er mindre og kan sidde inde i computeren?

Computeren bliver nemlig brugt i sengen og i sofaen og strømkablet lider ofte under at blive belastet hårdt (vrikkes), når den eks ligger på en dyne. (Det er en dårlig ide, har jeg fortalt flere gange...)
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Point: 4718
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2016 kl. 18:39
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu