recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Disk/C-drev kører hele tiden
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Disk/C-drev kører hele tiden

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
herognu Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 13-April-2010
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 374
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér herognu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Disk/C-drev kører hele tiden
    Sendt: 14-December-2016 kl. 16:38
Hej

Min pc er meget langsom om at reagere og er nogen gange 1 minut om at udføre en simpel handling såsom at lukke et vindue.  

JEg kan se over et minuts tid at:

CPU er belastet ml. 4-19%
Hukommelse er belastet ca. 60%
Disk er belastet ml. 94-100%

Dette kan stå på i flere timer og så er der en lille pause.

Jeg har prøvet følgelde:

Scannet med antivirus: Ingen virus
Kørt Vedligeholdelse på disk, ryddet op og defragmenteret: Alt var ok
Slået al automatisk vedligeholdese fra: intet resultat.
Afinstalleret antivirus program: Intet resultat.

Nogen der har et bud?

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19563
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2016 kl. 17:30
Hvilke processer er det der tager din processorkraft?

Jobliste -> fanebladet processer -> marker ved "vis processer fra alle brugere"

Klik på "CPU" (navnet på den ene kolonne), så kommer den der tager mest, øverst.

Prøv: "Vis" -> "Vælg kolonner" og marker "I/O antal byte læste" og "I/O antal byte skrevne" og tryk OK.

Nu kan du se, hvilke processer der læser/skriver på disken

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2016 kl. 19:23
det er sandsynligvis indexering den forsøger at lave, men som Klaus skriver - du kan så let som ingenting se hvad det er for en applikation der optager ressourcer.
ved tilbage med en liste over services og applikationer der tager dine ressourcer, og så har vi mulighed for at hjælpe videre derfra.
Til top
herognu Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér herognu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2016 kl. 20:15
Det er nok ikke samme styresystem da jeg ikke har muligheden at markere  "vis processer fra alle brugere". Jeg kører Win 10 alm. version.

JEg kunne heller ikke finde flg.: Prøv: "Vis" -> "Vælg kolonner" og marker "I/O antal byte læste" og "I/O antal byte skrevne" og tryk OK.

Dette er de processer der kører. Dropbox kørte ikke sidste gang disken var oppe og ringe på 100%.

De der "Taskmanager" og "Tjenestevært" der er henholdsvis 3. og 4. øverst ligger tit helt oppe som 1 og 2. 

Jeg får ikke så meget ud af at kigge på det og ved ikke hvad jeg skal gøre ved det.

Redigeret af herognu - 14-December-2016 kl. 20:16
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2016 kl. 20:27
Hvilken antivirus er det du har afinstalleret?

Klaus
Til top
herognu Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér herognu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2016 kl. 20:32
Det er "Bitdefender"
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2016 kl. 20:33
Den havde du til at køre samtidig med Microsofts egen antimalware?

Klaus
Til top
herognu Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér herognu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2016 kl. 20:54
Ja åbenbart. Microsofts egen har aldrig vist sig efter jeg opgraderede til Win 10 så regnede med den døde i processen. 

Fx mistede jeg Bluetooth og har aldrig fået det til at virke igen. 
Til top
herognu Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér herognu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2016 kl. 20:55
i

Redigeret af herognu - 14-December-2016 kl. 21:02
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2016 kl. 15:56
Fra Windows 8 og fremefter er Windows defender altid blevet slået fra efter installation af andet antivirus software.

Med Windows 10 kan almindelige brugere ikke slå deres antivirus fra permanent, medmindre man foretager registry eller group policy ændringer.

Jeg benytter også Bitdefender som er et godt stykke software.

Hvis du sorterer efter disk i stedet for CPU, så burde du kunne se hvilket program som benytter alt diskaktiviteten.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
herognu Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér herognu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2016 kl. 02:01
Jeg opgraderede fra win 7 til win 10 da Microsoft tilbød gratis opgradering. Mon pc'en generelt er blevet overbelastet efter opgraderingen? Det er en bærbar med Intel 3i processor og kun 4 GB Ram.
Det kan også være at opgraderingen aldrig blev fuldstændig. Fx kom Bluetooth aldrig til at virke igen.

Redigeret af herognu - 26-December-2016 kl. 02:09
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2016 kl. 09:40
Hej.
Jeg har oplevet at Defender kan starte af sig selv.
Jeg har opdateret lige som sig,og havde egentlig bestemt at bruge Defender som antivirus.
Men jeg fik problemer med at opdatere Defender,og valgte så at bruge Kaspersky internet Securiti.
Det virker faktisk rigtig fint. Men jeg har oplevet et par gange at Defender har startet af sig selv,mens Kaspersky også kørt,har aldrig fundet ud hvordan det kan lade sig gøre at Defender starter af sig selv.
Har prøvet at fjerne Defender,men kan ikke finde nogen steder hvor det kan lade sig gøre.
Mvh.

Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu