recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Acer iDea500 vs. Medion PC 6
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAcer iDea500 vs. Medion PC 6

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
gulkings Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 03-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 42
Direkte link til dette indlæg Emne: Acer iDea500 vs. Medion PC 6
    Sendt: 11-November-2006 kl. 10:15

Hej med jer!

Så, nu er jeg da kommet alvorligt i tvivl.

Som jeg ser det lige nu, har jeg 3 muligheder:

1. Vente på at se den nye FS Scaleo EV, samt pris i DK.
  2. Investere i Acer iDea500, der ser ud til med nye drivere til tunerkort at være en ok maskine.
  3. Investere i Medion MCE PC6, der også ser fornuftig ud mht. pris. Men det er en P820 i, som måske larmer lidt rigeligt meget...

Jeg har læst diverse tråde på både Medion og Acer (Scaleo findes ikke endnu), og er på den baggrund kommet meget i tvivl om det bedste køb.

Kunne nogen af jer eksperter ikke komme med jeres bud på den bedste maskine af de 3 ovenstående? Det vil måske gøre det lidt lettere at vælge på grundlag af jeres facts og kommentarer til maskinerne.

TIA

Gulkings

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2006 kl. 11:23
Slet ingen der har kommentarer?
Til top
fedthans Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-November-2003
Point: 61
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2006 kl. 21:50

Jeg vil da gerne komme med en...

Har en Acer, og har læst alle de tråde som er her i forumet, jeg kan kun sige at den funker her super godt, med den nye driver til tuneren... har haft den nu i ca. 3uger.

Det eneste lille minus er at man godt kan høre den hvis lyden er meget lav på tv / videoen...

fedthans

se evt tråden super cool idea 500:)

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2006 kl. 08:22

Hej Fedthans!

Tak for dit input - det er dejligt at høre at maskinen fungerer med den nye driver.

Hvordan er maskinen ellers?

God weekend!

/Gulkings

Til top
fedthans Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-November-2003
Point: 61
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2006 kl. 09:03

Hej

selve opsætningen er der ingen ben i, jeg har ikke brugt så meget tid på at juster noget som helst, det hele ligger på en skjult partition, så når du få brug for at vælte maskinen, taster du bare "ALT _F10" så læser den det hele ind fra start, det vil sige at du lige skal bruge 10 min. når den kommer op, til st indstille TV Radio osv ind. alt ialt ca. 20 min. så ruller den igen.

Har sat mit Video kamera til, fandt det med det samme, kunne afspille det som lå på kameret. det eneste jeg ikke har tilsluttet er surrounden, ved ikke hvordan den køre.... men jeg har en extern som jeg ville tilslutte... måske en anden ved noget omkring det, så ville jeg gerne vide hvordan den funktion køre.... selve billede på min LCD stå godt, dvs. at nogle af kanalerne kunne være bedre, håber at det løses når vi få installeret "Dansk Bredbånd" og køre digital hele vejen.

Ang. DVD film, der spiller det 100% køre HDMI og det stå super flot.

Har ingen erfaring med andre center (kun Amitech første model, og det var sku skidt).

Tror at det er meget forskelligt hvordan vi ser på disse gadgets om hvordan de køre teknisk ser ud nogle er mere sarte omkring billede og andre er omkring funktioner, men hvis jeg skulle komme med lidt surt til det center jeg har er det.

Kan ikke starte det op med fjernbetjeningen når det er slukket.
Når den er i standby, blinker den blå / Orange on/off knappen.
TV billede er froset et par gange, måske nok fordi jeg har sat den til andre ting i baggrunden, har lige ominstalleret hele centeret, pga. jeg kun vil bruge det til, 3 ting. TV / Video / Radio, og ikke mere(måske).
Ellers ingen andre ting som har drillet.

fedthans /god weekend. 

Redigeret af fedthans - 12-December-2006 kl. 09:35
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu