|
4K på Full HD-projektor? |
Besvar |
Forfatter | |
jake51
Guld medlem Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Online Point: 6231 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 31-December-2016 kl. 12:45 |
Hverken min AV-receiver eller projektor understøtter 4K eller HDMI 2.0 osv. Kan det overhovedet lade sig gøre, dvs. at der kommer nedskaleret billede på lærredet? Jeg tænker at komprimeringen må være blødere end på Blu-ray, så billedkvaliteten bliver bedre En Xbox One S koster da ikke så meget... men hvis det ikke virker er der ikke meget ide i det Mon ikke 2017 byder på en JVC X5000, som er kompatibel med 4K
|
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12328 |
Funktioner
Tak(0)
|
Komprimeringen er ikke blødere end på Blu-ray. Tvært imod.
|
|
Mefisto
Guld medlem Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1672 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du skal have en afspiller der kan nedskalere. En PC kan f.eks. klare det. Min laptop kan i hvert fald spille UHD demofiler fra demoworld i 1080p. Jeg ville også tro at en xbox-s kan nedskalere til 1080p hvis den detekterer at du har 1080p udstyr hvis du putter en UDH-BD film i den. Om billedet bliver bedre? Nok ikke den vilde forskel. Du vil stadig være begrænset af dit udstyr, men en UHD disk har da meget mere båndbredde, så muligheden foreligger. Prøv! :-)
Redigeret af Mefisto - 31-December-2016 kl. 18:18 |
|
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12328 |
Funktioner
Tak(0)
|
I forhold til den højere opløsning, HDR og dybere farver er der dog væsentligt mindre plads på UHD BD.
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |