|
TV2 Play kvalitet på ATV4 |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
Thomas H ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 343 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 13-December-2016 kl. 15:48 |
Hejsa
Jeg har førhen altid set TV2 Play på mit LG TV, men har nu erhvervet mig et ATV4 og ser nu TV2 Play på det i stedet for. Jeg må sige, at kvaliteten af billedet virker væsentlig dårligere på ATV4 end på mit LG TV. Billedet er grynet og teksterne står hakket og langt fra skarpt. Er der andre end mig der har bemærket det? Det skal siges, at Netflix og Viaplay ser fint ud. Redigeret af Thomas H - 13-December-2016 kl. 15:48 |
|
Med Venlig Hilsen
Thomas H. LG 55LB650V - Samsung BD-F6500 - Marantz NR1608 - Dali Concept serie |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
jeg har ikke tv2play men kunne det måske tænkes bitraten kunne ændres et eller andet sted i app'en?
Det er jo i hvert fald det der er problemet, at bitraten er for lav.
|
|
![]() |
|
DiscomanDK ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Februar-2008 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1423 |
Jeg har haft nøjagtigt samme oplevelse. Jeg har et Samsung ES468005 og billedet via den indbyggede APP, er bare 100% skarpt. Når jeg ser live TV, så kan jeg IKKE se forskel på det og signalet fra Yousee kabel TV. En nem måde at se er TV2 news, hvor man kan se lysavisen er skarp og flydende. Jeg købte Apple TV, da menu systemet på Samsung TV'et er meget langsomt. Blev dog så skuffet over kvaliteten at jeg endte med at sælge det. Syntes heller ikke kvaliteten på DR's app var på højde med, hvad Samsung tv'ets HBBTV app kan levere. Talte med på Apple og TV2 og prøvede alverdens ting. Intet hjalp, så måtte blot konkludere at det nok aldrig blev bedre. |
|
![]() |
|
Rolf Lemmike ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Maj-2007 Status: Offline Point: 1065 |
Jeg har ingen problemer med grynet billede fra tv2Play? atv4 på LG uhd...
|
|
![]() |
|
dieseldk ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 28-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 367 |
Kan kun sammenligne med Chromecast, men her taber Apple tv også.
Vil dog sige at kvaliteten er blevet langt bedre end den var da appen lige kom til ATV. |
|
![]() |
|
Thomas H ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 343 |
Det virker som om, at det er lidt forskelligt hvad folk oplever..
Man kan sige, at det kun er positivt at kvaliteten bliver bedre, jeg har dog bare svært ved at forstå hvorfor den skal være dårlig.. Jeg har så konstateret at når jeg ser f.eks. TV2 News live, så er kvaliteten faktisk markant bedre end når jeg streamer en TV2 News udsendelse..
|
|
Med Venlig Hilsen
Thomas H. LG 55LB650V - Samsung BD-F6500 - Marantz NR1608 - Dali Concept serie |
|
![]() |
|
arnely ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 184 |
Citat fra TV2 Plays kundecenter: De problemer som tvOS 10 gav med TV 2 PLAY app'en på Apple TV er nu løst ved en opdatering af app'en.
Vi anbefaler derfor, at du går i App Store og opdaterer app'en på dit Apple TV. - Citat slut Endvidere står der: https://play.kundeservice.tv2.dk/hc/da/articles/217251278-Problemer-med-billedkvaliteten-p%C3%A5-TV-2-PLAY-billedopl%C3%B8sningen-p%C3%A5-TV-2-PLAY- Redigeret af arnely - 01-Januar-2017 kl. 19:52 |
|
Morten
|
|
![]() |
|
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8680 |
Når du ikke streamer live, er materialet indtil videre i SD. Og hvis du ser ting med undertekster, er det meget tydeligt, da TV 2 normalt brænder teksten ind i billedet, så teksten er også i SD. Redigeret af lunddal - 02-Januar-2017 kl. 11:57 |
|
![]() |
|
Det var også det jeg kom frem til da jeg læste der hvor Morten linkede til. Det der bare stadig undrer mig er, at der er væsentlig forskel på kvaliteten af billedet når jeg hhv. streamer fra mit LG TV og så ATV4.. Det bør jo alt andet lige være nogenlunde lige dårlig kvalitet?
Det virker i øvrigt for mig ret fjernt, at man kun streamer arkivudsendelser i SD? |
|
Med Venlig Hilsen
|
![]() |
|
arnely ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 184 |
Jeg undre mig da også er der er forskel på kvaliteten.
Streamer jeg igennem min iPhone, er kvalitet grynet. Streamer jeg igennem min iPad er kvalitet god (men ikke super). Streamer jeg via min iMac er kvalitet den samme som på min iPad. Men der er også stor forskel på hvad man ser syntes jeg, og her spiller kvaliteten i den grad ind hvornår udsendelsen er optaget, - hvis det er en film, hvornår den er filmet Så det er meget som spiller ind.
|
|
Morten
|
|
![]() |
|
ARTISTEN ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 469 |
der kan meget nemt være forskel på kvaliteten, hvor står serveren og hvordan er den indstillet. når jeg ser tv2 play så går jeg på en server som står i skanderborg hos niranet, tv2 danmark fylder den op fra hovedeserveren som står i tv2 sydhavnen og som via TDC distriboere signalet. går jeg på min atv3 og ser tv2 så kommer signalet også fra niranet i skanderborg men er der flere end 5000 der ser samme program sender den et dårlige signal lavere bitrate til mig. DR som i disse timer flår danske sere . burde kunne forlange total god streaming, men DR syndes ikke der er en god ide fordi at de så skal løfte pungen endnu mere til deres distrubutør som er fra BOSTON I USA som sagtens kunnesende 10 mbps ud til os med dolby plus 7.1, men vi må nøjes husk tv2 play kan afmeldes og badahotellet kan ses på filmstriben, godt nytår
|
|
Hjemmebio er fedt:Pioneer SC-LX87,buttkicker,dali blue 6006, OPPO 95,QED kabel og JBL N24 i bag.
|
|
![]() |
|
Jeg ser gerne at vi holder ligegyldig galde vedr. DR og licens ude af den diskussion her! Og så kan jeg ikke se hvad badehotellet skal blandes ind i en diskussion omkring streaming kvaliteten på TV2 Play for?
|
|
Med Venlig Hilsen
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |