|
Ny NVIDIA Shield (v. 2) |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 05-Januar-2017 kl. 10:27 |
Så har NVIDIA annonceret en ny Shield på CES 2017.
![]() Nogle af forbedringerne lyder på 4K HDR support (Netflix, Amazon, YouTube, Google Play), Stream af spil i 4K HDR fra PC, Google Assistant, NVIDIA Spot (smart mikrofon), SmartThings mm. og der er lavet nyt design af stumperne. Det skulle være muligt at købe den nye boks senere i januar, mens den nye version af Pro-udgaven kommer senere. Pt er de listet hos NVIDIA til hhv. 1.799kr og 2.449kr. Lidt interessant er også følgende statement, jvf. The Verge: "Nvidia says that existing Shield TV devices will get the new one’s features through a software update delivered sometime in January." Shield på Engadget Shield på The Verge Shield på Android Central Shield på Ars Technica NVIDIA Spot på Android Central Andre væsentlige fakta der skal tilføjes til ovenstående? Glæder du dig eller er du skuffet? Skal du have én eller er den første version stadig god nok? Redigeret af tipsen - 05-Januar-2017 kl. 10:34 |
|
![]() |
|
osbech ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 889 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er det ikke "bare" HDR der er nyt? den gamle kan stadig 4K?
|
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
|
|
![]() |
|
Bjur ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2004 Sted: Lejre, Sjælland Status: Offline Point: 2565 |
Så vidt jeg kan læse på forummet, har de fjernet et par porte på de nye. microUSB port og SD kort mener jeg det var. De gamle kan stadig HDR men ikke VP9 til youtube. Og hvis man skal have google voice på de gamle skal man enten købe spots eller ny controller, da den nye controller har mikrofon.
Jeg har to "gamle" Shields som jeg beholder, hvis det ikke er mere end det, der er nyt. Så vidt jeg kunne se var det samme chipset. Hvis der kommer bedre video scaler, de får styr på deres color spaces på de nye eller noget andet spændende gennem software kunne jeg fristes. Jeg bruger min udelukkende som mediacenter da spiludvalget ikke har været som forventet, så kan ikke umiddelbart se, hvorfor der skal købes ny.
Redigeret af Bjur - 05-Januar-2017 kl. 13:38 |
|
![]() |
|
miri ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2066 |
|
|
miri
|
|
![]() |
|
Bjur ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2004 Sted: Lejre, Sjælland Status: Offline Point: 2565 |
Ja, du har selvfølgelig ret. Men det er noget med handsfree kræver den nye controller. Men det vil klart være smartest med de spots da de altid lytter, det gør den gamle controller ihvert fald ikke.
|
|
![]() |
|
miri ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2066 |
Dog kræver "håndfri" brug af Google Assistent en ny controller, som nævnt af Bjur tidligere....
Redigeret af miri - 05-Januar-2017 kl. 15:56 |
|
miri
|
|
![]() |
|
Eller et spot.. Synes de spot ser ret interessante ud. Håber ikke prisen er for høj.
|
|
![]() |
|
|
|
miri
|
|
![]() |
|
azrael ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2006 Sted: Tilst Status: Offline Point: 1694 |
Er egentlig lidt skuffet over den "nye" Shield TV. Mere eller mindre gammel vin på nye flasker. At man så tilmed har fjernet noget på hardware siden gør tingene ikke bedre.
Alligevel forventer jeg en eller to af dem i min umiddelbare fremtid, hvis de ellers stadig kan afspille film fra USB medier (flash drives, ekstern HDD osv.). |
|
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
|
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Den gamle model klarer altså fint HDR også. Det har virket siden i sommers, hvor den blev opdateret til version 3.2. Det er dog muligt det med YouTube er nyt, da de bruger deres egen codec.
|
|
![]() |
|
soren_b ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 501 |
Hej
Er der nogen der ved om der eksistere en DVB-C tv tuner der kan tilsluttes den via USB? Jeg syntes at HD homerun er lidt for dyr til mit projekt 😀 \Søren Bundgaard
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |