|
Lidt Philips Hue begynder spørgsmål |
Besvar | Side 123 9> |
Forfatter | |
Wolff
Guld medlem Oprettet: 24-Marts-2008 Status: Offline Point: 572 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 27-December-2016 kl. 17:53 |
Overvejer lidt philips hue til til forskellige rum i huset. Eks i køkkenet hvor man kan vælge forskelig lysstyrke alt efter om der skal laves mad, hyggebelysning, eller bare minimal belysning når jeg skal op om natten og lave en flaske til den lille.
Spørgsmålet er så: hvad sker der når jeg slukker på kontakten, og tænder igen flere timer senere? Husker de sidste indstilling eller hvordan? Hvis jeg skal have fat i en mobil eller bruge hue kontakter hver gang, syns jeg ikke lige det er løsningen for mig.. |
|
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
De husker ikke seneste indstiling, og det er der jeg syntes HUE fejler katrostofalt. Jeg er glad for mine, men helt godt bliver det bare aldrig. Møg træls er det også hvis der er en som har afbrudt strømmen til dem og jeg så forventer at det tænder via min motion sensor, det problem har jeg dog løst ved hjælp af en fjeder for kiptryk.
|
|
Wolff
Funktioner
Tak(0)
|
Men hvad gør det så? Tænder de med en standard indstilling eller sker der ikke en dyt og man skal have fat i en mobil?
|
|
hansie
Guld medlem Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7091 |
Funktioner
Tak(0)
|
Den tænder med fuld styrke
Men set evt en dimmer switch op. Så har du alle muligheder i stedet at slukke på kontakten |
|
Wolff
Funktioner
Tak(0)
|
Jae, men syns bare deres kontakter ligner noget der er løgn. Jeg har korrespondance på 2 af de steder jeg har i tankerne, så det betyder 2 ekstra philips kontakter (1 i hver ende af korrespondancen) og det kommer bare til at ligne noget nold... Redigeret af Wolff - 27-December-2016 kl. 19:34 |
|
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
sæt en blænddæksel på din 2 kontakter og kombinere HUE med en motion sensor, så er der også kun lys når der er brug for det, indstillet af dig :)
|
|
Wolff
Funktioner
Tak(0)
|
Hehe ja det kunne jeg selvfølgelig, men kontakterne er stadig tudegrimme, og vil stadig skulle sidde ved siden af de sorte LK kontaktor. Det vil være en kæmpe torn i øjet på konen og jeg :/
Pir sensoren er heller ikke for fiks at have stående... Kunne man bare have haft et enkelt brugerdeffineret preset den tænder på så havde det været fikst :) |
|
thomnico
Super bruger Oprettet: 06-November-2007 Sted: Albertslund Status: Offline Point: 491 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg synes i modsætning til andre i dette indlæg at det er super rart at de tænder på "normal" når man slukker på den normale kontakt. På den måde så glider det lettere ind i hverdagen for normalvis så er almindelig hvid lys at foretrække. Hvis jeg skulle ændre en hyggebelysning fra aften før til alm lys om morgen, så ville jeg blive skør. Så er det rart at det sker som standard.
Det fungerer hjemme hos os, men tænker det er lidt forskelligt fra hjem til hjem |
|
Super bruger Oprettet: 03-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 446 |
Funktioner
Tak(0)
|
Mit setup er ikke den letteste løsning, ej heller den billigste.!
men det er en pæn og funktionel løsning. Den ligner et IHC tryk ret meget (på en prik) og passer i en FUGA dåse. Den fungere via Z-Wave. Her bruger jeg en Raspberry pi og z wave usb controller til styring. (en vera controller eller fibaro controller er lettere at komme igang med, eller evt. homeseer som er den de fleste foretrækker) Her kan jeg så tænde og slukke mine Hue pærer, og vælge om det skal være koldt lys, dæmpet, fuld smadder, eller om den skal bruge sin sidste status. På den måde behøver man ikke have dimmer switches og lignende, og z home kontakterne er pæne at se på, og IHC tangenter passer på, hvis man vil have symboler.
Redigeret af Blank - 28-December-2016 kl. 06:33 |
|
BaaaaaH
|
|
Jakobfc
Bruger Oprettet: 02-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 114 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nu skriver du ikke hvilken pærer type du har i dit køkken, men i forhold til det du skriver og ønske om "hukommelse" kunne denne være en mulighed
https://www.greenline.dk/k/led-paerer/led-paerer-e27/p/philips-3-i-1-led-paere-8w Daells bolighus har dem også, og der kan man teste dem ihvertfald der hvor jeg har været. |
|
lahan
Guld medlem Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9379 |
Funktioner
Tak(0)
|
Philips dimmer switch har 4 knapper, du kan selv programmere disse knapper.
Det giver rigtig mange muligheder. Jeg har 4 lamper i min stue. Ved første tryk på øverste knap så tænder 2 lamper. Ved et ekstra tryk på samme knap så tænder 2 ekstra lamper. Man kan også programmere den så den registerer om man trykker kort eller lang tid på knappen. Den virker super fint, men ville dog godt have betalt det dobbelte for bedre design/kvalitet |
|
Wolff
Funktioner
Tak(0)
|
Men det kræver så at alle lampesteder laves om til konstant spænding? Men ellers jo, så er det den mest elegante løsning. Har du nogle links med guides til raspberry pi. Har nemlig en toer i overskud :) |
|
Besvar | Side 123 9> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |