|
B&W DM686 eller CM1 |
Besvar |
Forfatter | |
Dare_Devil
Ny bruger Oprettet: 21-Juni-2012 Status: Offline Point: 13 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 10-Januar-2017 kl. 18:18 |
Jeg kigger på nye højttalere og jeg overvejer enten DM686 eller CM1. Jeg er klar over, at CM1 er bedre, men jeg er lidt i tvivl om min forstærker, en Sony STR-DN1070, kan trække dem. Er det andet at gøre end at prøve ad?
I begge tilfælde kan der spares en del ved at købe brugt, især hvis jeg vælger den ældre S1 version fremfor den nye S2. Er der nogen, der kender forkskellen? Hvis S1 er OK kan jeg jo lige så godt spare lidt
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19475 |
Funktioner
Tak(0)
|
En speciel grund til at det skal være B&W modeller?
Det jeg mener er at du vælger højttalere der notorisk er svære at drive og selv stiller spørgsmål ved om din forstærker er kraftig nok. Der findes masser af andre højttalere med samme potentiale, som ikke kræver så meget af forstærkeren og som ender ud med at lyde bedre, fordi de ikke tvinger forstærkeren i knæ. Klaus |
|
Dare_Devil
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg var i hifi-klubben idag, hvor jeg hørte CM1erne op imod Dali Zensor, Opticon og Menuet. I alle tilfælde gav CM1eren en langt mere luftig og velopløst lyd. Det var derfor, jeg tænkte at det skulle være B&W, men det er ikke skåret i sten :)
|
|
dr_schlemer
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1023 |
Funktioner
Tak(0)
|
Prøv evt et sæt Dali Mentor 2, hvis du kan finde dem brugt.
|
|
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
|
|
Bconrad
Guld medlem Oprettet: 20-Maj-2006 Sted: Ry Status: Offline Point: 616 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg kan godt lide monitor audio, ligesom jeg selv har et sæt Buchardt audio s200 som jeg er rigtig glade for. De udspiller mine b&w cm1 med længder. Der er vist et sæt til salg på den blå avis.
Du kan med fordel lytte flere steder end hi-fi klubben, selvom de bestem også har fine højttalere. |
|
haddi
Junior bruger Oprettet: 13-November-2011 Status: Offline Point: 45 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har sprint nye B&W 686 s2 til salg for 3000 kr. Har kun været pakket ud af kassen til at prøve i 5 timer tops.
|
|
Dare_Devil
Funktioner
Tak(0)
|
#haddi - tak for buddet. Hvad er grunden til salg?
|
|
haddi
Junior bruger Oprettet: 13-November-2011 Status: Offline Point: 45 |
Funktioner
Tak(0)
|
Vandt dem i hifiklubbens julekalender. Har bare ikke bruge for dem. Synes dog at de er fantastiske højtalere i forhold til størrelse.
|
|
Dare_Devil
Funktioner
Tak(0)
|
Ah, okay. Lækkert :). Der er dog et sæt til salg på hol til 1800, så umiddelbart er de mere interessante, men mindre du er villig til at sænke prisen.
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |