|
Jeg er hoppet på vinylvognen |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
M1ch43l ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Februar-2012 Sted: Herfølge Status: Offline Point: 73 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 12-Januar-2017 kl. 20:10 |
Jeg har solgt mit sonos system og har fået fingrene i en Denon avr x4000
Den har phono indgang. Har den også indbygge Riaa forstærker? Det kan jeg ikke finde nogen info om Mvh |
|
Beolit 707
|
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5362 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
side 255 nævner RIAA ![]() Og jeg har selv dyret, men har endnu ikke prøvet med pladespiller. Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Tilslutning af pladespiller er vist s 45. Og der står også at der kan bruges MM pickup. Så ja, der er en riaa forstærker indbygget.
|
|
![]() |
|
M1ch43l ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Februar-2012 Sted: Herfølge Status: Offline Point: 73 |
Sådan
Tak for tid og info. Og en sparet Riaa forstærker :-) Der er planer om en Rega Planar2 Det bliver spændende at skulle vende skiver igen |
|
Beolit 707
|
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Hvis en indgang hedder "Phono" ordret, så er der RIIA. Står der ikke andet, så er det altid til MM pickup :)
|
|
![]() |
|
Har godt set at der er noget der hedder både MM og MC
Hvad er forskellen? |
|
Beolit 707
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Meget stor! MM står for moving magnet, dvs magneten sidder på nålestangen = ikke så hurtig at bevæge som MC, der har en spole på nålestangen. MC's hurtighed betyder større dynamik og bedre aftastning af rillen i pladen. Minus er mindre output fra pickup, der betyder signalet skal forstærkes mere i en riaa. |
|
![]() |
|
Puha..
00'erne ruller hurtigt når man godt vil have nye 230v stik med ting på. Jeg må næsten ikke få lov at høre planar3 for fruen. oO hun kender vel konsekvensen Oo.... ![]() |
|
Beolit 707
|
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Det er religion. Der er ikke nogen der som sådan er bedre end andre. Dog plejer MC at starte i et højere prisleje. Men MM findes oppe i samme pris og kan sagtens lyde lige så godt. Alle former for pickups farver jo lyden på en eller anden måde. Så det er med at finde den, der behager en selv bedst.
Grunden til ikke alle RIIA'er kan tage begge typer, er fordi at MC som hovedregel har lavere output end MM. Som regel altså, for der findes MC pickups med lige så høj output som MM, og så virker de også med en MM RIIA. Jeg har selv Denon's DL-110, som er en af de bastarder :) |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |