recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PT-AE6000 uskarp ved opstart
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

PT-AE6000 uskarp ved opstart

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1144
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: PT-AE6000 uskarp ved opstart
    Sendt: 15-Januar-2017 kl. 11:43
Det virker som om min Pana AE6000 projektor har lidt uskarpt billede hver gang den starter op. Jeg kan så gå ind og finjustere billedet så det er som jeg vil have det og gemme settings. 

Men næste gang jeg starter op er den igen lidt uskarp.

Nogen erfaringer med hvorfor det kan være sådan?
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7101
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2017 kl. 19:19
måske et backup battteri til hukommelsen.

er nok en kondensator som er blevet træt.
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2017 kl. 12:59
Jeg har også en PT AE6000 og har fundet ud af, at den er meget temperatur følsom, hvis temperaturen i min bio ændre sig bare en smule, har den en tildens til at glide ud af fokus - ikke så fedt, men hos mig sker det heldigvis meget sjældent

Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Marts-2006
Point: 1144
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2017 kl. 20:47
Manualen beskriver man skal justere billedet efter minutters opvarmning, så det lyder lidt som den kan være temperaturfølsom. Blot underligt da skarpheden jo er bestemt af en linse.
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2017 kl. 10:28
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Manualen beskriver man skal justere billedet efter minutters opvarmning, så det lyder lidt som den kan være temperaturfølsom. Blot underligt da skarpheden jo er bestemt af en linse.

Skarpheden er bestemt af afstanden mellem linsen og det/de paneler der laver billedet.

Det kan være panelet der rykker sig ved temperaturændring.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu