|
Photo Backup/sync iPhone |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
moremusic ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-November-2013 Status: Offline Point: 589 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 24-Januar-2017 kl. 22:30 |
|
Hej alle,
min iCloud konto er løbet tør for plads, og jeg er lidt for nærig til at bruge penge på at få mere plads. Derfor leder jeg efter alternativer, som jeg kan udnytte, som har mere plads, men er gratis. Jeg har forsøgt Google Drive (15gb), men kan ikke få autosync til at fungere. Dvs det fungerer så længe jeg åbner app'en, og holder den åben, men det sekund jeg bruger en anden app eller lægger telefonen fra mig, så stopper sync'en. Derfor virker det heller ikke til at være en gangbar mulighed. Jeg har også en Synology Nas, men den lider af samme problem: Hvis ikke app'en er åben, så er der ingen automatisk back-up. Derudover overvejer jeg at droppe min NAS, da jeg i princippet ikke bruger den til noget, ud over død lagerplads. Hvad gør andre? er jeg den eneste der ikke gider endnu et abonnement, og samtidig har behov for mere plads til backup af billederne? mvh mm
|
||
![]() |
||
jan203 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Oktober-2010 Sted: dk Status: Offline Point: 761 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Hvad med og bruge google fotos
|
||
Pioneer 5090H.samsung 3126..Oppo95.Musical FidelityM6i.front.soavo1.Center.sonusfaberdomus.Bag.amadeusmultiaktiv.Sub.klipschRsw12B.Sonos Cullen.Music Hall 25.2 moded dac.
|
||
![]() |
||
moremusic ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-November-2013 Status: Offline Point: 589 |
|
Det er det jeg har prøvet, men den stopper med at tage back-up hvis app'en ikke er aktiv. |
||
![]() |
||
jan203 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Oktober-2010 Sted: dk Status: Offline Point: 761 |
|
Mener at google fotos og drive er 2 forskellige apps!!
Har lige installeret det på en 5c og en 6 i forgårs og da spillede det vældig. Det er selvfølgelig ikke ensbetydende med at det ikke kan drille på din mobil. |
||
Pioneer 5090H.samsung 3126..Oppo95.Musical FidelityM6i.front.soavo1.Center.sonusfaberdomus.Bag.amadeusmultiaktiv.Sub.klipschRsw12B.Sonos Cullen.Music Hall 25.2 moded dac.
|
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40583 |
|
Nu ved jeg ikke lige hvordan Google Photo vil virke på Apple, med på Android er der ikke problemer med Upload, f.eks kan der indstilles til automatisk at uploade når man er på Wi-Fi, så snart man tager et billede så er det uploaded. Er man ikke på Wi-Fi, så begynder upload så snart man er det. |
||
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
|
||
![]() |
||
|
Det er det samme på iphone.
|
||
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|
Min bedre halvdel løb også tør for plads på iCloud. I dag benytter hun OneDrive i stedet. Der får du 1 TB gratis, hvis du har en Microsoft Live konto.
Det kan godt være at der går tid, første gang der skal sync'es. Men fremadrettet bliver nye fotos automatisk smidt op på onedrive. M.v.h. |
||
![]() |
||
Jessemand ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 20-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 484 |
|
PhotoSync smider nemt foto/video over på Synology fra iPad/iPhone i original størrelse.
Bruger det til datterens uden problemer.
|
||
![]() |
||
kenneth85 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-Juni-2013 Sted: Løsning Status: Offline Point: 974 |
|
Her er hvad jeg har gjort da jeg stod i samme problematik:
Mig og min kone havde fælles bibliotek med billede rpå vores synology nas med Photos+ installeret. Men da jeg også gerne ville væk fra min nas prøvet jeg forskellige løsninger af. Første jeg prøvet var et family office konto hvor man får 5 brugere med alle 1tb hver. Men det arbejder guds jammerligt langsomt og deres photos app er mildt sagt ringe sammenlignet med andre. Google nægter jeg at bruge Og til slut prøvet jeg så at give de skide 25kr pr måned for at få iCloud. med 200GB. Og jeg har ikke set mig tilbage siden. For pokker det virker godt. især hvis du både har macbook, ipad og iPhone. Alle billeder er over det hele. og redigering af billederne sker med det samme alle steder når jeg ændre et billede på fx min macbook. Og da alle i min familie også har apple så bruger vi fotodeling og det virker fantastisk. det er som at have sin egen private facebook uden reklamer og alt det andet lort. Tilgengæld står min nas slukket 80% af tiden. Og det spare mig for ca 600kr i strøm. 600/12 50kr. Det er lige 200gb til både mig og min kone. Altså koster det ikke mere at have betalt cloud løsning end at have billederne på min nas. |
||
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
|
||
![]() |
||
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7255 |
|
Har alle billeder på Flickr.
Virker fint fra flere iPhones Gratis og masser af plads |
||
![]() |
||
|
Det er underligt. Har prøvet med Google photos app'en nu, og jeg kan stadigvæk ikke få det til at fungere. Telefonen har ligget natten over, uden at den har taget backup af et eneste billede. |
||
![]() |
||
|
Prøv og afinstallere og indstallere igen mener jeg blev spurgt om den mååte få adgang til billeder under opsætning. |
||
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |