recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Graffikkort kan ikke med KS7005?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Graffikkort kan ikke med KS7005?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Jenslyn87 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-August-2007
Status: Offline
Point: 114
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jenslyn87 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Graffikkort kan ikke med KS7005?
    Sendt: 02-Februar-2017 kl. 00:17
Hej alle

Jeg købte i går et Samsung KS7005, som jeg er rigtig glad for. Jeg har kun et problem med tv'et, og det er, at jeg simpelthen ikke kan få det til at acceptere HDMI-signalet fra min computer (udstyret med et NVidia GTX970). Først ville jeg bare forsøge at duplikere eller udvide billedet fra min computerskærm, men det ville den ikke. Og det selvom jeg kan finde "Samsung" som skærm under mine skærmindstillinger og selvom HDMI-kanalet "lyser op" op som mulighed på tv'et. Når jeg skifter til den, siger den bare, der ikke er signal. 

Jeg prøvede derefter at tænde computeren, hvor den kun var sluttet til tv'et (også altså ikke computerskærmen). Det hjalp heller ikke. Jeg prøvede dog også at slutte min gamle PS3'er til, og den virkede uden noget problem overhovedet med samme kabel.

Nu er spørgsmålet så, hvorfor filan mit nye tv nægter at sluge HDMI-signalet fra mit grafikkort. Er der nogen, der har en idé? Mange tak!
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jenslyn87 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2017 kl. 00:19
Hov, jeg burde også lige nævne, at jeg længe har haft mit gamle Samsung-tv tilsluttet computeren på samme måde. Det var en Full HD'er fra 2007 eller 2008. 
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jenslyn87 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2017 kl. 01:45
Kunne det være noget med, at HDMI-kablet skal være af en vis kaliber for at kunne skabe forbindelsen? Jeg har prøvet at sætte opløsningen på tv'et ned i Nvidia-kontrolpanelet, men der kommer stadig intet signal igennem. Måske kræver UHD-fjernsyn bare bedre HDMI-kabler?
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 4704
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2017 kl. 06:25
Mit første gæt vil gå på PC / video levels. Video-økosystemet bruger video levels, hvor farveinformationen er kraftigt komprimeret. PC økosystemet bruger RGB levels, hvor farveinformationen ikke er komprimeret, hvorfor der skal overføres markant mere videodata. Dette giver ofte kompatibilitetsproblemer.

To ting du kan prøve:
- Ikke alle HDMI-porte i UHD-tv har fuld båndbredde. Så prøv indledningsvis en anden HDMI-port, helst HDMI1
- Prøv for sjov at opsæt PC'en til at udsende signalet som videosignal i stedet for PC-signal. Det gøres fra indstillingsmenuen i grafikkortet.

Jeg kan ikke huske indstillingsmenuerne på KS7005, men det kan også være, at den for HDMI-porten, som PC'en er tilsluttet til, skal sættes op til at forvente et PC-signal.

Redigeret af Rasmus Larsen - 02-Februar-2017 kl. 06:25
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 4704
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2017 kl. 06:26
PS: Du skal også sørge for at PC'en udsender i 8-bit. HDMI 2.0 understøtter ikke 4K PC/RGB-signaler i 10-bit.
Til top
flemmingkirk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-August-2004
Sted: Denmark
Point: 80
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flemmingkirk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2017 kl. 14:33
Hej HDMI 2 er PC/DVI og når du tilslutter computeren, skal du indstille porten til PC.
Flemming Kirk
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jenslyn87 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2017 kl. 03:55
Hej begge!

Mange tak fordi I vil hjælpe. Sætter pris på det. Desværre Kommer der ikke hul igennem, og jeg fatter ikke hvorfor!

Som Rasmus foreslog prøvede jeg de forskellige HDMI-porte uden held. Som sagt virker de fint med min PS3'er. Du foreslog også at sætte pc'en til at udsende videosignal. Er det ikke bare en af opløsningsmulighederne, du mener? Altså vælge en af dem, der står under video og ikke Ultra HD / HD / SD? Har jeg prøvet, og det virker heller ikke :/ Mit Samsung-display står desuden til 8bpc og RGB color i Nvidia-kontrolpanelet.

Det er godt nok mærkeligt. Jeg har også forsøgt at slå UHD colors fra, som nogen foreslog, og det giver en synlig reaktion ovre på min computer, når begge er tilsluttet. Så der er altså en eller anden form for forbindelse til skærmen. Det vidste jeg jo også godt, da jeg snildt kan finde skærmen i min computers kontrolpanel. Men lige lidt hjælper det.

Som Flemming foreslog prøvede jeg også at indstille porten til PC, men det hjalp heller ikke. Øv!

Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2017 kl. 07:27
Prøv evt at sende lav opløsning over hdmi.

Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2017 kl. 10:35
tror du det er RGB vs 3840x2160 der driller?

har du været inde i samsung TV´et og sætte HDMI porten til noget "advanced" det ved jeg at jeg skal på min Sony X85C før den gider acceptere 60hz 4:4:4 YUV (RGB) 3840x2160, dog TVINGER den bare GPU´en ned i 4:2:0 frem for ikke at vise billede.

Dog viser det sony tv billede ligegyldigt hvad.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jenslyn87 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2017 kl. 05:15
Problemet er netop, at der ikke kommer billede ligegyldigt hvad desværre :/ Det ville give mere mening, hvis jeg bare ikke kunne tvinge 4k igennem. Men jeg har også prøvet eksempelvis 1080p ved 30hz, og der kommer ikke hul igennem!
Til top
oleahmed Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 24-Oktober-2009
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér oleahmed Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2017 kl. 12:44
Hej.

Prøv med et andet HDMI kabel, der findes masser af dårlige kabler, har selv oplevet fuldstændigt samme problem. Kablet var, men alligevel kunne jeg rokke lidt i kablet, og så kom billedet. Jeg prøvede med et nyt, bum så var der billede, og så ind og justere :)
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2017 kl. 13:18
Prøv først 1080p 60Hz og se om det virker

Det skulle kunne køre på alle moderne tv.

Jeg har været ude for flere kabler som ikke giver billede ved UHD opløsning.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu