|
Stereo reciever |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
F_1986 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 03-Februar-2017 Status: Offline Point: 3 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 03-Februar-2017 kl. 17:18 |
Hej alle
Jeg har købt 2 stk højtalere Dali Opticon LCR som jeg har tænkt mig at sætte op I vores køkken de passer perfekt ind. Nu har jeg så ledt højt og bredt efter en forstærker til. PT er jeg endt på en C338 den er dog ikke klar til køb endnu (Ikke godkendt fra Google eller noget i den dur.) Ved I om en C338 ville spille de højtalere godt nok op? På forhånd tak og god weekend til alle :). Mvh Frederik
|
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er der en grund til det skal være en model, der først kommer på markedet om 1½ måned? Hvorfor ikke købe noget der er der nu? Stereo receivere er jo ikke ligefrem raketvidenskab i dag, så en kommende model kan næppe mere end dem der er her allerede.
Kig fx på denne her: http://www.av-connection.dk/?PGr=9302 eller denne her: http://www.ktradio.dk/product-details.asp?id=2857&fkLounge=2
Begge under den pris, som den kommende NAD ser ud til at få. Og du kan sikkert finde noget endnu billigere, hvis du kigger på brugt udstyr ;) |
|
![]() |
|
F_1986 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 03-Februar-2017 Status: Offline Point: 3 |
Tak for dit svar Nagash.
Det så ud til at være 2 fine forstærkere. Nu har jeg ikke særlig meget forstand på det men det virker som om at de nye digitale forstærkere der kommer på markedet bruger væsentligt mindre strøm end de eksisterende analoge forstærkere. Da jeg næppe regner med at elprisen falder drastigt i DK ville det vel være en god ide at satse på en digital frem for en analog? Har ikke lige kunne finde ud af hvor meget strøm de to ovenstående forstærkere du linker til bruger.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19816 |
Jo, klart de bruger mindre strøm, de bliver ikke så varme.
Men i løbet af den næste 10-15 år, som er produktets levetid, hvor meget tror du så selv du kommer til at spare i strøm? 200-300 kroner? Og, hvad så, hvis du ikke kan lide lyden fra den? Klaus |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Ja, den strøm du sparer, løber ikke op i nærheden af de penge du sparer på den Yamaha. Den er trods alt 1300kr billigere ca. Så meget strøm får du slet ikke brugt på den, i hele dens levetid.
Det skal virkelig ikke være derfor du vælger den ene fremfor den anden. Var NAD'en kommet til samme pris, så ville jeg muligvis også overveje den. Hvis ikke der var ventetid altså. Det var noget andet med en enhed, der står tændt 24/7. Men hvor meget bruger man lige en køkkenforstærker? Hvor mange timer på en uge tror du du vil bruge på den? Så kan du jo ret hurtigt begynde at regne strømforbruget ud :) |
|
![]() |
|
moremusic ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-November-2013 Status: Offline Point: 589 |
Hvis du vil have noget mindre end en stor AV reciever, så kunne dette være et bud:
http://www.hififorum.dk/sw/frontend/detail.asp?parent=421797&typeid=15&id=241329&layout=0&catalog=0&shopgroup=0 Sæt en chromecast audio på, og så er du kørende
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |