|
Boxer TV2 CI eller CI+ |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |||
Maggerholm ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 22-April-2005 Sted: Herlev Status: Offline Point: 1677 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 04-Februar-2017 kl. 22:15 |
||
Min mor har TV2 via Boxer, og har en CI kortlæser i sit ældre Panasonic Plasma, der kun har DVB-T tuner, ikke DVB-T2.
Næste weekend tropper jeg op med et nyt LG oled, og skal i løbet af weekenden finde ud af om kvaliteten er acceptabel. Det vil primært blive brugt til tv, ikke dvd, Blu-ray eller lignende. Kan jeg bare sætte CI kortlæseren i det nye tv, eller skal jeg have fat i en CI+ kortlæser? Og hvis jeg skal sidstnævnte, vil kortet så bare virke, eller skal der også et nyt kort til? På sigt vil det selvfølgelig være bedst at få en CI+ kortlæser, så man kan se kanalerne sendt via DVB-T2 (fx TV2 Fri), men dem betaler hun ikke for pt, jeg skal bare vide, om vi i "testweekenden" vil rende ind i problemer. Mvh Michael |
|||
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
|
|||
![]() |
|||
nesager ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2006 Sted: Nordvestjylland Status: Offline Point: 1854 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Hej.
Boxer har noget om det her. https://www.boxertv.dk/kundeservice/spoergsmaal-og-svar/hvad-er-dvb-t2-udstyr/ |
|||
![]() |
|||
Maggerholm ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 22-April-2005 Sted: Herlev Status: Offline Point: 1677 |
||
Ikke rigtig. Det går udelukkende på DVB-T vs DVB-T2. Der har det gamle tv som sagt DVB-T, mens det nye har DVB-T2. Men jeg har brug for at vide om en CI kortlæser vil virke i det nye tv, der har DVB-T2 eller om det kræver en CI+ kortlæser. Mvh Michael |
|||
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
|
|||
![]() |
|||
nesager ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2006 Sted: Nordvestjylland Status: Offline Point: 1854 |
||
![]() |
|||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10498 |
||
CA modulet har ikke noget med TVet at gøre, men om Boxer anvender CI+, så hvis et CI modul virker med Boxer på det ene TV, vil det også virke med det nye. Flemming |
|||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|||
![]() |
|||
||
Hej igen
Jeg mener at huske at da vi fik Boxer ,startede med et CI modul.og da Boxer begyndte med HD kanaler skulle bruge CI+ for at modtage dem. Men jeg ved ikke om den regel stadig gælder. Mvh. |
|||
![]() |
|||
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
||
Jeg kører med et ci+ modul i et 8 år gammelt Sony.
Begge moduler har samme fysiske form. Så hvis hun kan se TV2 i HD med det nuværende tv, burde hun også kunne med det nye. Hverken TV2 eller DR sender i T2. Så i burde sagtens kunne teste i weekenden. Hvis hun beslutter sig for nyt tv, kan man jo købe et modul når behovet opstår. Inden vil jeg dog give boxer et kald og høre om ci+ er nødvendig. Kortet er det samme. Det skal ikke skiftes. Du kan se hvilke kanaler der kører med T2 her. https://www.boxertv.dk/kundeservice/spoergsmaal-og-svar/hvad-er-dvb-t2-udstyr/ Redigeret af Mufti - 05-Februar-2017 kl. 08:37 |
|||
![]() |
|||
digitalt.tv ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-November-2005 Status: Offline Point: 720 |
||
Boxer kræver pt. ikke CI+. Typisk er der ofte færre issues med ikke + moduler, så behold bare det.
|
|||
![]() |
|||
||
Tak for svarene.
Boxer byttede rundt på nogle kanaler for noget tid siden. Tidligere fik man TV2 i SD via DVB-T / CI, og det krævede DVB-T2 / CI+ for at få HD versionen. Efter byttet, blev TV2 tilgængelig i HD selv med DVB-T. Jeg er klar over det kræver CI+ for så at kunne se nogle af de andre kanaler i HD (via DVB-T2). Min usikkerhed var omkring en DVB-T2 tuner var "bagudkompatibel" med CI, men det lader til, at jeg ikke behøver at bekymre mig om det. ![]() Nu skal jeg have testet tv'et igennem herhjemme, og fredag have det fragtet til Mutter, og høre hendes dom (medmindre jeg dumper tv'et inden). ![]() Mvh Michael |
|||
|
|||
![]() |
|||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10498 |
||
Ikke korrekt. Se svar fra digitalt.tv ovenfor. Flemming |
|||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|||
![]() |
|||
||
Hej. Er det ikke noget nyt at man kan " nøjes " med CI modul til det hele, både SD / HD kanaler. Mvh. |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
||
Nej sådan har det været længe. Men det er nyt at TV2 HD kan ses på DVB-T modtagere uden T2 |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |