|
Hvor køber I jeres vinylplader? |
Besvar |
Forfatter | |
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 03-Februar-2017 kl. 18:57 |
Måske lidt billigere på imusic.dk
Det kommer lidt an på hvad du søger |
|
Nagash
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6061 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tag altid i Accord på Vesterbrogade. Den i Lyngby er alt for dyr.
Men udover det, så tag til plademesser i københavn og omegn. Det er skide hyggeligt og priserne er overskuelige. Selvfølgelig er sjældne og meget efterspurgte plader stadig dyre der også. Men der er også masser af plader i 20-50kr klassen. Ja selv noget brugbart i 5 og 10kr kasser. http://www.plademesser.com/aktuelle-plademesser/ |
|
Nagash
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6061 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er klart på messerne jeg har gjort de bedste køb. Og i FB grupper. På stående fod, kan jeg lige huske den gruppe der hedder "VINYL - køb/salg/bytte".
|
|
hunt
Guld medlem Oprettet: 25-April-2007 Status: Offline Point: 520 |
Funktioner
Tak(0)
|
Route66 i århus har kæmpe udvalg af især brugte plader og god service. Jeg har aldrig været i Route66 på djævleøen 😁, men jeg forventer faktisk bare, at den har et endnu bredere udvalg!
Ellers kigger jeg altid i Tiger, selvom det jo er lidt pinligt... 😊
|
|
Ole N 84
Bruger Oprettet: 05-Februar-2017 Sted: da vinci parken Status: Offline Point: 56 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Jeg køber nogen gange vinylplader i genbrugsbutikker, de koster ikke ret meget, men der er blevet langt imellem de gode plader. Hilsen Ole N 84
|
|
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4113 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har også købt en del på Ebay.de, da jeg har en bror i Tyskland og pakken, så kan sendes til ham.
Derudover har jeg også købt via https://www.discogs.com, som jeg også bruger til at registerer min musik samling. |
|
Nagash
Funktioner
Tak(0)
|
Bestil fra Amazon UK eller DE, men hold øje med om forhandler sender fra en britisk kanalø, hvis ikke det er fra Prime, for så skal du springer over.
Personligt har jeg gode erfaringer med den der hedder ReflexCD2 på Amazon. De sender fra UK hovedland og tager ikke mere en £2.5 i fragt. |
|
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4113 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har gode erfaringer med at bestille på nettet.
De fleste steder bruger at man kan bedømme handlen, så check hvad andre skriver om sælger. DBA har jo desværre ikke denne funktion. |
|
Nagash
Funktioner
Tak(0)
|
Og som Per også nævnte, så bruger jeg også Discogs. Der skriver de heldigvis ret tydeligt hvor de sender fra. Så bare hold dig indenfor EU.
Og indtast dine egne plader der også, så har du styr på din samling. Så kan du bruge Discogs appen, når de er på plademesse og vil tjekke op på en given plade eller tjekke om du har den i forvejen :) |
|
Nagash
Funktioner
Tak(0)
|
Det plejer at være skide hyggeligt. Der er to faste i København også. Den i Nørrebrohallen er ikke så god. Det koster 40kr at komme ind, men man kan betale endnu mere for at komme ind før åbningstid og sælgerne handler med hinanden inden de åbner.
Den i Absolonkirken (Vinylisten)er derimod gratis og der skal alle kasser være dækket til, indtil det åbner. Plus der er ingen svenske og tyske sælgere, der sælger til overpris og veksler euro til 8kr. |
|
PhuPhyt
Bruger Oprettet: 08-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 50 |
Funktioner
Tak(0)
|
Lille biks med online bestillings mulighed. http://www.vinylmusix.com/main/
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |