recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvor køber I jeres vinylplader?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvor køber I jeres vinylplader?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvor køber I jeres vinylplader?
    Sendt: 03-Februar-2017 kl. 18:57
Måske lidt billigere på imusic.dk

Det kommer lidt an på hvad du søger
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6061
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2017 kl. 19:46
Tag altid i Accord på Vesterbrogade. Den i Lyngby er alt for dyr.

Men udover det, så tag til plademesser i københavn og omegn. Det er skide hyggeligt og priserne er overskuelige. Selvfølgelig er sjældne og meget efterspurgte plader stadig dyre der også. Men der er også masser af plader i 20-50kr klassen. Ja selv noget brugbart i 5 og 10kr kasser.

http://www.plademesser.com/aktuelle-plademesser/
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2017 kl. 20:09
Det er klart på messerne jeg har gjort de bedste køb. Og i FB grupper. På stående fod, kan jeg lige huske den gruppe der hedder "VINYL - køb/salg/bytte".
Til top
hunt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-April-2007
Point: 520
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2017 kl. 11:34
Route66 i århus har kæmpe udvalg af især brugte plader og god service. Jeg har aldrig været i Route66 på djævleøen 😁, men jeg forventer faktisk bare, at den har et endnu bredere udvalg! 

Ellers kigger jeg altid i Tiger, selvom det jo er lidt pinligt... 😊
Til top
Ole N 84 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Februar-2017
Sted: da vinci parken
Point: 56
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole N 84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2017 kl. 00:21
Hej

Jeg køber nogen gange vinylplader i genbrugsbutikker, de koster ikke ret meget, men der er blevet langt imellem de gode plader.

Hilsen Ole N 84
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 4113
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2017 kl. 07:08
Jeg har også købt en del på Ebay.de, da jeg har en bror i Tyskland og pakken, så kan sendes til ham.

Derudover har jeg også købt via https://www.discogs.com, som jeg også bruger til at registerer min musik samling.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2017 kl. 12:01
Bestil fra Amazon UK eller DE, men hold øje med om forhandler sender fra en britisk kanalø, hvis ikke det er fra Prime, for så skal du springer over.
Personligt har jeg gode erfaringer med den der hedder ReflexCD2 på Amazon. De sender fra UK hovedland og tager ikke mere en £2.5 i fragt.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4113
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2017 kl. 12:30
Jeg har gode erfaringer med at bestille på nettet.

De fleste steder bruger at man kan bedømme handlen, så check hvad andre skriver om sælger.

DBA har jo desværre ikke denne funktion.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2017 kl. 13:02
Og som Per også nævnte, så bruger jeg også Discogs. Der skriver de heldigvis ret tydeligt hvor de sender fra. Så bare hold dig indenfor EU.
Og indtast dine egne plader der også, så har du styr på din samling.
Så kan du bruge Discogs appen, når de er på plademesse og vil tjekke op på en given plade eller tjekke om du har den i forvejen :)
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2017 kl. 16:01
Det plejer at være skide hyggeligt. Der er to faste i København også. Den i Nørrebrohallen er ikke så god. Det koster 40kr at komme ind, men man kan betale endnu mere for at komme ind før åbningstid og sælgerne handler med hinanden inden de åbner.

Den i Absolonkirken (Vinylisten)er derimod gratis og der skal alle kasser være dækket til, indtil det åbner.
Plus der er ingen svenske og tyske sælgere, der sælger til overpris og veksler euro til 8kr.
Til top
PhuPhyt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Januar-2006
Point: 50
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PhuPhyt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2017 kl. 10:04
Lille biks med online bestillings mulighed. http://www.vinylmusix.com/main/
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu