|
Varmepumpe/aircon stationær |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 08-Februar-2017 kl. 19:49 |
|
Skal ha købt sådan en fyr inden sommervarmen indfinder sig. Hvilken en er bedst ift pris?
|
||
![]() |
||
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4719 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Hej. Jeg syntes at du skal købe en som bruger Inverter Teknologi, da de bruger mindre strøm. Og så ville jeg undersøge om du kan få tilskud? Hilsen Carsten. |
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5310 |
|
Så vidt jeg er bekendt med kræver det jo en del bygnings indgreb at installere sådan en svend?
Mvh. JørgenT |
||
![]() |
||
MulleB ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-November-2013 Status: Offline Point: 745 |
|
der jo ingen der kan hjælpe dig når du ikke giver nogen oplysninger?
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Okay det vil jeg kigge efter. Tilskud gives til at forbedre/spare på opvarmning af bolig. Jeg har i forvejen minimal udgift på godt 500kr for opvarmning/varmt vand til 76 m2 bolig. Devicen skal hovedsageligt bruges til afkøling af luften, så det får man nok ikke tilskud til. Jeg kan oplyse at tilskuddet er 2500kr for helårsbolig og 1000kr for sommerhus, hvis kriteriet er opfyldt. |
||
![]() |
||
|
Bor i lejebolig. Har spurgt udlejer, men ikke fået svar endnu. Der skal ikke laves bygningsindgreb. Mellem udedel og indedel skal der monteres kølerør og luftslange. Da der i forvejen er lavet en udluftning på 12,5 cm i mur, regner jeg med hullet kan bruges til gennemføringerne. Og monteringen skal udføres af en Kølemontør pga håndtering af kølevæske. Ellers bortfalder garantien. |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19569 |
|
Vil udlejer have sådan en "øjebæ" til at hænge udvendigt på sit hus?
Klaus |
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
|
Det vil udlejer nok gerne mod: 1. Den placeres hvor den har færreste gener, (larmen er faktisk det værste, synes jeg). 2. Lejer lader den sidde ved fraflytning, medmindre den er defekt! ![]() |
||
![]() |
||
|
Tilbage til trådens spørgsmål:
Hvilken stationær varmepumpe/aircon er bedst ift prisen? |
||
![]() |
||
longjohn2 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-November-2009 Status: Offline Point: 1026 |
|
Bedst til prisen afhænger af dit behov - skal der kun køles i et enkelt rum, så køb en transportabel. Har du behov for at køle hele lejligheden ned, så er en stationær mere oplagt.
Din følsomhed for støj vil også spille en rolle. De transportable er ret larmende (jo billigere, jo værre) og du risikerer at vågne hver gang kompressoren starter, hvis du bruger den i soveværelset. De stationære larmer mest udenfor, så her er det dine naboers støjfølsomhed, som er på spil (de sover sikkert for åbne vinduer på de varme dage). Hvis en stationær skal hænge på en facade mod offentligt område, kan det desuden kræve en tilladelse fra kommunen. Bemærk desuden, at mange varmepumper kun har en kølefunktion - og ikke egentlig air condition - hvorfor de er begrænset til at kunne sænke udendørsluftens temperatur med 6-8 grader.
|
||
![]() |
||
|
Jeg har arvet en transportabel Aircon/affugter maskine. Den er meget effektiv, men larmer for meget til at kunne benyttes om natten.
De varmepumper (Panasonic) jeg har kigget på, støjer med 18-20 DB på laveste trin køling. |
||
![]() |
||
longjohn2 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-November-2009 Status: Offline Point: 1026 |
|
Det oplyste støjniveau i Panasonics datablade er for den indendørs enhed. Den eksterne enhed siger lidt mere. Har selv haft en Panasonic HE9PKE indtil for nylig, hvor laveste støjniveau (ved opvarmning) er 24 db indendørs, mens det udvendige niveau er omkring 47 db. Ikke noget voldsomt, men man ved jo aldrig med naboer... PS: Varmepumpen er ikke kun en fordel pga. den lavere støj indendørs. De er også mere økonomiske i brug end de transportable (der også skal bruge energi på at køle deres egen varmeudvikling ned) Redigeret af longjohn2 - 11-Februar-2017 kl. 06:26 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |