recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pioneer 507 XD eller XA
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPioneer 507 XD eller XA

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
THXDTS Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 19-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Emne: Pioneer 507 XD eller XA
    Sendt: 20-November-2006 kl. 18:23

Jeg har kikket på Pioneer 507 og ved ikke om det skal være XD eller XA.

Der har været så meget med man skal have dvb-t tuner i, jeg har almindelig kabel tv og har ikke tænkt at skulle have selector.

Ellers ser jeg mest dvd film og vil spille Xbox 360 og Playstation på den.

Jeg har set den til 33.000 kr og så er der hverken højtaller eller vægbeslag med, det er lidt fesent at det ikke høre med når man skal ud og bruge så mange penge på et tv

Jeg har set det på nettede til omkring 28000 kr men det er stadig mange penge og man ved ikke hvem der har smider rundt med det inden man får det ind af døren og hvis det er defeckt skal det hele vejen tilbage igen, det er billiger men jeg ved sku ikke.

Det med burn-in time hvad er det ? Skal man flippe kanaler de første 200 timer før man kan bruge det normalt og hvor lang tid holder sådan en skærm ? Kan man forvente at om ca 4 år at billede er utydeligt fordi gas cellerne er brugt op og det siges at der kan forventes X antal procent af cellerne i skærmen kan dø helt inden for de første par år.

Man læser så meget men stadig 33.000 kr for et tv og så kan det ikke holde det flotte billede længere, jeg ved ikke, det kan også være spøgelse historier.

Har i tips, triks eller viden der kan gøre mig mere tryg inden jeg springer ud i det takker jeg på forhånd

Mvh Steen.

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9403
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2006 kl. 18:51

Angående indbrænding så bør det være nok at sætte kontrast og farver ned de første 200 timer. Der ligger nogle tråde herinde der beskriver en anbefalet opsætning de første 200 timer.

Jeg har ikke selv haft problemer med indbrænding på mit tv.

33.000 det lyder dyrt, for dyrt.

Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juni-2005
Point: 2012
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2006 kl. 18:53

Hej!

Har du kabel tv så skal du have XA.

lrev

Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2006 kl. 19:13
 - og en Selector ! !
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-April-2006
Point: 1759
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2006 kl. 19:44
Jeg har en 507 xd. Jeg har TDC kabeltv, men bruger også den digitale tuner ind imellem.... Den gir lige en tand bedre billede på DR1, DR2 og  tv2.... Syntes rigeligt at det er merprisen værd (XD koster knap 30.000 hos Tapeconnection).Forstår ikke helt hvorfor at de fleste anbefaler at man ikke skal købe xd når man har kabeltv. Det kan da sagtens kombineres og så slipper man for en xtra box og fjernbetjening.
Ning
Til top
Ullum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Juli-2006
Point: 1004
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2006 kl. 19:51

Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:

Jeg har en 507 xd. Jeg har TDC kabeltv, men bruger også den digitale tuner ind imellem.... Den gir lige en tand bedre billede på DR1, DR2 og  tv2.... Syntes rigeligt at det er merprisen værd (XD koster knap 30.000 hos Tapeconnection).Forstår ikke helt hvorfor at de fleste anbefaler at man ikke skal købe xd når man har kabeltv. Det kan da sagtens kombineres og så slipper man for en xtra box og fjernbetjening.

Hvis man har selector modtages kanalerne digitalt og så har man ikke noget at bruge DVB-T til. Det er korrekt, at hvis man ikke har selector så kan man godt opnå en forbedring ved at bruge den digitale tuner.

Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-April-2006
Point: 1759
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2006 kl. 19:54
Det er lige præsis det jeg mener  Han ville jo netop ikke have en selector, og så syntes jeg at de xtra penge er givet godt ud..........

Redigeret af Ning - 20-November-2006 kl. 19:56
Ning
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2006 kl. 20:16

Men XD kræver jo altså lige en antenne på huset/i stuen ? - og gir vel egentlig kun adgang til et par få DK kanaler, -alt efter geografi?

Og så synes jeg,at 50" er så stort,at det bør fodres m det absolut bedste man har mulighed for, - og så er det svært,at komme udenom Selectoren. Men OK, - min kammerat har et fantastisk analogt fællesantenne signal.Så det er selvfølgelig en afvejning af fordele og ulemper.

Vil man med på noget HDTV,kræver det en HD Selector, - og det var måske værd at vente på?

Jeg foretrak selv den meget lille Selectorbox m fjernbetjening frem for noget xtra antenne.  

Redigeret af Lennon - 20-November-2006 kl. 20:17
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12348
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2006 kl. 21:26
Oprindeligt skrevet af THXDTS THXDTS skrev:

Det med burn-in time hvad er det ? Skal man flippe kanaler de første 200 timer før man kan bruge det normalt og hvor lang tid holder sådan en skærm ? Kan man forvente at om ca 4 år at billede er utydeligt fordi gas cellerne er brugt op og det siges at der kan forventes X antal procent af cellerne i skærmen kan dø helt inden for de første par år.

Med mindre du seriøst misbruger dit TV dør det så absolut ikke indenfor 4 år. Half-life tiden på de nye plasma TV er 60.000, så der skal altså gå 60k timer før lysstyrken er på halv. Så lang tid beholder du nok ikk' TV'et alligevel, i disse tider.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu