|
Er mit spritnye LG OLED dødt? |
Besvar | Side 123 23> |
Forfatter | |
bleed_blue
Super bruger Oprettet: 04-September-2005 Sted: Støvring Status: Offline Point: 389 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 11-Februar-2017 kl. 18:28 |
Jeg modtog et LG 65B6V i dag, og de første timer gik fint med at se noget streaming på youtube og viaplay. Derefter hentede jeg en LG HDR 4K demo video fra demo-uhd3d og lagde på et USB stick. Det afspillede fint.
Nu kommer problemet.... Jeg slukker tv'et en halv times tid, usb sticket forbliver i tv'et. Da jeg tænder igen, og vil vise samme demo film, går tv'et i sort et minut inde i klippet. Det slukker ikke, men forbliver komplet sort. Jeg kan ikke komme i nogen som helst menuer. Jeg kan slukke tv'et, og selve det røde standby lys lyser også (derved ved jeg, at der er strøm på). Når jeg tænder igen forbliver skærmen helt sort. Der kommer intet logo eller lignende, og lige meget hvad jeg trykker på, sker der intet. Ej heller hvis jeg prøver vi knapperne under selve panelet. Jeg har prøvet at cutte strømmen, men med samme resultat. Jeg har dog endnu ikke prøvet at tage alle ledninger ud og genstarte (er på familiebesøg pt). Tror I mit panel er dødt? Nogle tips? Det har unægteligt lagt en noget af en dæmper på mit humør, må jeg indrømme. NB. Købt og leveret af Elgiganten. |
|
Roland
Guld medlem Oprettet: 26-Maj-2009 Sted: Kbh's Vestegn Status: Offline Point: 1220 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ved ikke om det hjælper, men har du prøvet at fjerne usb-sticket, inden du tænder for tv'et ?
|
|
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks |
|
bleed_blue
Super bruger Oprettet: 04-September-2005 Sted: Støvring Status: Offline Point: 389 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja, det gjorde heller ingen forskel. Jeg ved ikke om det har betydning, men når jeg tænder igen efter standby, flasher standby lyset tre gange. |
|
Brixen
Guld medlem Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6661 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg ville returnere det, når det er dødt samme dag, du modtog det. Mit eget virkede ikke på wi-fi første dag, og det blev ombyttet.
|
|
Venlig hilsen
KB |
|
Bruger udmeldt 38
-- Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det skyldes ikke at TV'et er startet på en (automatisk) opdatering af firmware, og du så har slukket for det midt i opdatering = brick!?
M.v.h. |
|
bleed_blue
Super bruger Oprettet: 04-September-2005 Sted: Støvring Status: Offline Point: 389 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ville det så ikke have givet mig en besked om, at den opdaterede? Under alle omstændigheder røg billedet af sig selv, mens jeg så ovennævnte videoklip fra en usb stick. Derudover tjekkede jeg manuelt i menuen, da jeg modtog tv'et, om der var nye opdateringer. Det var der ikke. |
|
Bruger udmeldt 38
-- Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ok. Det var blot en tanke.
Men retur med skidtet, og så en ny B6V hjem. M.v.h. |
|
bleed_blue
Super bruger Oprettet: 04-September-2005 Sted: Støvring Status: Offline Point: 389 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja, jeg må nok have fat i Elgiganten på mandag.
Jeg har ikke rigtig nogen erfaring med Elgigantens kundeservice, så jeg bliver lidt nervøs: Kan jeg gøre mig forhåbninger om, at de er behjælpelige med transport? Jeg fik det jo leveret (mod betaling), da jeg netop ikke selv har mulighed for at fragte et sådan stort tv i min egen bil. Vil de mon ombytte med det samme, eller skal tv'et på et to måneders værkstedsbesøg? Jeg ved godt, at det nok er nogle spørgsmål der er svære for andre at besvare, men kan kunne jo være "heldig", at andre har erfaringer i den retning.
|
|
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du siger til dem som det er, og at du forventer en ombytning. Hvis de vil sende det på værksted, så må du jo selv betale for at returnere det. Hellere det end undvære TV i ugevis, og vide at man har købt et nyt repareret TV.
|
|
xalodogan
Guld medlem Oprettet: 23-August-2010 Status: Offline Point: 549 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg ville nok bare undgå at fortælle dem at fejlen kom efter isat af USB stik. Kunne jo være at der har været en fil / virus på USB som LG ikke kunne lide :-)
|
|
Bruger udmeldt 38
-- Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg mener at hvis et TV er defekt indenfor de første få uger, kan kunden vælge hvad han vil: Ombytning, rep. eller returnering.
M.v.h. |
|
DiscomanDK
Guld medlem Oprettet: 10-Februar-2008 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1417 |
Funktioner
Tak(0)
|
Er det sådan du syntes det burde være, eller mener du reglerne er sådan på området? Jeg tror Elgiganten og lovgivningen er lidt ligeglade med, hvad du mener, hvis loven er anderledes. Personligt har jeg selv købt en iPhone 5 for nogle år siden hos Telenor. Da jeg kom hjem og fik den tændt virkede Home knappen ikke. Da jeg reklamerede over det fik jeg besked på at den skulle sendes ind. Det var surt, men jeg gjorde ikke så meget mere ved det.
|
|
Besvar | Side 123 23> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |