|
Digital signalkilde |
Besvar |
Forfatter | |
qimichael
Bruger Oprettet: 18-Juli-2016 Status: Offline Point: 72 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 11-Februar-2017 kl. 18:39 |
Hej med jer.
Jeg leder efter en digital signalkilde der kan streame Tidal og musik fra min nas eller USB harddisk. Den skal udelukkende bruges som signalkilde til min hegel h300. Jeg kommer til at bruge dac-loop så forstærkeren skal i flg producenten reclocke signalet inden det sendes videre til dac. Jeg der erfor i tvivl om hvor vigtig kvaliteten af signalkilden når den er digital og reclockes af forstærkeren ? Nogle der kan guide mig Mvh Michael
Redigeret af qimichael - 11-Februar-2017 kl. 20:51 |
|
dr_schlemer
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1023 |
Funktioner
Tak(0)
|
Raumfeld connetor, sonos connect,bluesound connect...
|
|
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
|
|
jec
Super bruger Oprettet: 18-September-2011 Status: Offline Point: 362 |
Funktioner
Tak(0)
|
Raspberry pi med Max2play tilsluttet via USB.
Rigtig god og billig løsning, men lidt mere opsætning, ikke helt plug og play. Jens |
|
Nagash
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6061 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du kan købe den ene af mine Raumfeld Connector, da den er kommet i overskud.
|
|
qimichael
Bruger Oprettet: 18-Juli-2016 Status: Offline Point: 72 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for svar.
Jens den ser spændende ud og ser ud til at opfylde mine ønsker. men der ser ud at skulle nørdes en del inden det kører. Har du eller andre herinde erfaring med opsætning af denne ? Mvh Michael
|
|
jec
Super bruger Oprettet: 18-September-2011 Status: Offline Point: 362 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har løsningen kørende således at Squeezebox serveren kører på Raspberry Pi. Det samme gør Squeezelite playeren. Alt sammen som del af Max2Play. Under Max2Play har jeg så mounted en mappe med musikfiler på min QNAP NAS. Det fungerer utroligt stabilt, og Max2Play gør det nemt at opdatere software. RPIens HDMI out er direkte tilsluttet USB på HEGEL. Musikafspilning styres fra iPhone med iPeng (findes vist nok også til Android). Faktisk bruger jeg det kun som en backup-løsning, da jeg senere har anskaffet SONOS, der understøtter Apple Music. Men sandt nok, der skal nørdes lidt. Jens |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |