recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Digital signalkilde
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Digital signalkilde

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
qimichael Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Juli-2016
Status: Offline
Point: 72
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér qimichael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Digital signalkilde
    Sendt: 11-Februar-2017 kl. 18:39
Hej med jer. 
Jeg leder efter en digital signalkilde der kan streame Tidal og musik fra min nas eller USB harddisk. 
Den skal udelukkende bruges som signalkilde til min hegel h300. Jeg kommer til at bruge dac-loop så forstærkeren skal i flg producenten reclocke signalet inden det sendes videre til dac. Jeg der erfor i tvivl om hvor vigtig kvaliteten af  signalkilden når den er digital og reclockes af forstærkeren ?

Nogle der kan guide mig Smile
Mvh Michael

Redigeret af qimichael - 11-Februar-2017 kl. 20:51
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2017 kl. 07:13
Raumfeld connetor, sonos connect,bluesound connect...
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
jec Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-September-2011
Point: 362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jec Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2017 kl. 08:43
Raspberry pi med Max2play tilsluttet via USB.
Rigtig god og billig løsning, men lidt mere opsætning, ikke helt plug og play.

Jens
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6061
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2017 kl. 23:19
Du kan købe den ene af mine Raumfeld Connector, da den er kommet i overskud.
Til top
qimichael Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Juli-2016
Point: 72
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér qimichael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2017 kl. 23:44
Tak for svar.
Jens den ser spændende ud og ser ud til at opfylde mine ønsker. men der ser ud at skulle nørdes en del inden det kører. Har du eller andre herinde erfaring med opsætning af denne ?

Mvh Michael
Til top
jec Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-September-2011
Point: 362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jec Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2017 kl. 23:57
Oprindeligt skrevet af qimichael qimichael skrev:

Tak for svar.
Jens den ser spændende ud og ser ud til at opfylde mine ønsker. men der ser ud at skulle nørdes en del inden det kører. Har du eller andre herinde erfaring med opsætning af denne ?

Mvh Michael

Jeg har løsningen kørende således at Squeezebox serveren kører på Raspberry Pi. Det samme gør Squeezelite playeren. Alt sammen som del af Max2Play.

Under Max2Play har jeg så mounted en mappe med musikfiler på min QNAP NAS. Det fungerer utroligt stabilt, og Max2Play gør det nemt at opdatere software.

RPIens HDMI out er direkte tilsluttet USB på HEGEL.

Musikafspilning styres fra iPhone med iPeng (findes vist nok også til Android).

Faktisk bruger jeg det kun som en backup-løsning, da jeg senere har anskaffet SONOS, der understøtter Apple Music.

Men sandt nok, der skal nørdes lidt.
Jens

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu