recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - CRT TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketCRT TV

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Direkte link til dette indlæg Emne: CRT TV
    Sendt: 18-November-2006 kl. 07:33
Hej.
Nu er det jo mest om LCD TV der skrives i dette forum,men der må da være nogen der erfaring med de gode gamle CRT .Hvad skal man vælge udvalget er måske ikke så stort længere,men har selv overvejet Phillips eller Sony er der nogle gode 32".
Mvh.nesager
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2006 kl. 09:19

Sony har ikke CRT, Philips ?, Panasonic har TX-32PS12 til Ca. Kr.5.500

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2006 kl. 09:24
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Sony har ikke CRT, Philips ?, Panasonic har TX-32PS12 til Ca. Kr.5.500

Hej.
Jeg har set nogle af de store varehuse reklamere med både Phillips og JVC,men det er måske modeller man skal holde sig langt fra,det ville måske være bedre at søge en god brugt.
Mvh. nesager
Til top
Pokerface Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-December-2003
Sted: Denmark
Point: 1357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2006 kl. 09:26

Hej.

Du kan "næsten" se alle de fabrikater og produkter der stadig findes af CRT-TV typen her:
http://www.dvdpriser.dk/

Redigeret af Pokerface - 18-November-2006 kl. 09:29
Mvh. Frede.

[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2006 kl. 09:28

Du kan roligt købe Panasonic og JVC.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2006 kl. 09:38

Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

Hej.
Jeg har set nogle af de store varehuse reklamere med både Phillips og JVC,men det er måske modeller man skal holde sig langt fra,det ville måske være bedre at søge en god brugt.
Mvh. nesager

Mange af dem BILKA el. andre store varehuse annoncerer med, er restpartier de finder og opkøber rundt omkring.
Produkterne er jo så bare ikke de "sidste nye" (hvis der altså stadig laves nye). Men det gør jo egentlig ikke apparaterne ringere sådan set, og ofte er de jo meget billige.

Dem du skal passe på med, er f.eks. Dantax, Euroline og BILKA's eget PROSONIC og så ellers alle andre lignende "billig-produkter".

Redigeret af Pokerface - 18-November-2006 kl. 09:44
Mvh. Frede.

Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2006 kl. 10:23
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Du kan roligt købe Panasonic og JVC.

Hej.
Har ellers fået at vide hos min lokale radio/tv at med hensyn til Panasonic kunne det være vanskeligt ar få reservedele,men det skylles måske at han ikke lige havde dette mærke på lager.Jeg må nok indrømme at jeg er faldet lidt for Phillips så mit spørgsmål er hvilken model jeg evt. skulle vælge.
Mvh. nesager
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2006 kl. 10:39

Hej.
Har ellers fået at vide hos min lokale radio/tv at med hensyn til Panasonic kunne det være vanskeligt ar få reservedele,men det skylles måske at han ikke lige havde dette mærke på lager.Jeg må nok indrømme at jeg er faldet lidt for Phillips så mit spørgsmål er hvilken model jeg evt. skulle vælge.
Mvh. nesager

Hej igen.

Reservedele til Panasonic??? Hmmmm tjaaaaa... Nu har jeg så aldrig prøvet at skulle bruge reservedele til de Panasonic produkter jeg har haft, så det ved jeg ikke.
Jeg er nok mest tilbøjelig til at tro, at det er fordi han ikke normalt er Panasonic-forhandler, eller fordi han har noget andet i butikken, han gerne vil ha' solgt.

Nå men Philips, ja det er jo et "kendt mærke" og mange er jo vildt lykkelige for deres produkter.. De har så bare aldrig rigtigt tiltalt mig.

Men deres nuværende CRT topmodel er: 32PW9551 og jeg ville da selv gå efter den, hvis den ellers kan findes til en pris der tiltaler dig.

Men hvad de ellers har af CRT-TV, kan du se her:

http://www.consumer.philips.com/consumer/

Redigeret af Pokerface - 18-November-2006 kl. 10:41
Mvh. Frede.

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2006 kl. 10:54
Oprindeligt skrevet af Pokerface Pokerface skrev:

Hej.

Reservedele til Panasonic??? Hmmmm tjaaaaa... Nu har jeg så aldrig prøvet at skulle bruge reservedele til de Panasonic produkter jeg har haft, så det ved jeg ikke.
Jeg er nok mest tilbøjelig til at tro, at det er fordi han ikke normalt er Panasonic-forhandler, eller fordi han har noget andet i butikken, han gerne vil ha' solgt.

Ja. Magen til vrøvl skal man da lede længe efter, det kan da ikke være en seriøs forhandler, når man kan komme med en sådan udmelding. Derudover, så forventer man jo ikke at man får brug for reperation de næste mange år. 

Til top
DarkHelmet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Oktober-2005
Point: 508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2006 kl. 15:11

Men deres nuværende CRT topmodel er: 32PW9551 og jeg ville da selv gå efter den, hvis den ellers kan findes til en pris der tiltaler dig.

32PW9551 er ikke pengene værd. Godt nok har den HDMI og mulighed for at modtage HD signaler, men den slår alt fra. Dvs 100hz, Pixel Plus (den har kun Pixel Plus 1!).

Den mangler i øvrigt også Digital Natural Motion mv.

Jeg ville helt klart kigge efter en brugt CRT istedet. Dem kan man få kastet i nakken. Der er mange fine Sony og Philips skærme i fx Den Blå Avis.

Jeg har selv et Philips 32pw9520 med PP2, DNM osv. Denne skærm gjorde at mit Samsung LCD R7xx blev kasseret mindre end en time efter jeg tændte for det og sendt retur, og idag ville jeg ikke bytte med noge LCD'er for mit CRT.

Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2006 kl. 17:12
Oprindeligt skrevet af DarkHelmet DarkHelmet skrev:

32PW9551 er ikke pengene værd. Godt nok har den HDMI og mulighed for at modtage HD signaler, men den slår alt fra. Dvs 100hz, Pixel Plus (den har kun Pixel Plus 1!).

Jeg ville helt klart kigge efter en brugt CRT istedet. Dem kan man få kastet i nakken. Der er mange fine Sony og Philips skærme i fx Den Blå Avis.

Jeg har selv et Philips 32pw9520 med PP2, DNM osv. Denne skærm gjorde at mit Samsung LCD R7xx blev kasseret mindre end en time efter jeg tændte for det og sendt retur, og idag ville jeg ikke bytte med noge LCD'er for mit CRT.

Hej.
Tak for de mange gode svar.
Er Phillips 32pw9520 en udgået model
Mvh. nesager

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2006 kl. 18:46
Oprindeligt skrevet af DarkHelmet DarkHelmet skrev:

Hej.

Nå ja... Okay, men egentlig bekræfter det såmænd bare og endnu engang, min mening og opfattelse om Philips.

Det de lever højt på, er såmænd stadig "roser" fra vores bedsteforældres og oldeforældres tid, nemlig dengang der næsten ikke fandtes andre produkter på markedet.

Dengang mente de jo, at bare der stod PHILIPS på fronten, så var de forgyldte med det allerbedste på markedet... Jeg har dog ALDRIG forstået denne begejstring, men er jo også blevet skuffet hver eneste gang, der i de sidste 35 år har stået PHILIPS på mine produkter.

Redigeret af Pokerface - 18-November-2006 kl. 18:51
Mvh. Frede.

Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu