recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 9.1 vs 7.1
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

9.1 vs 7.1

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Tsunde Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 597
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tsunde Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 9.1 vs 7.1
    Sendt: 13-Februar-2017 kl. 17:27
Jeg har en lille hjemmebio på ca. 2,5 meter x 5 meter monteret med 5 x M&K K5 og 2 x K4 højttalere.

Jeg har valgt at bruge de 2 "ekstra" kanaler til baghøjttalere, men går nu lidt og drømmer om at opgradere min forstærker til en 9.1 model og så få "front high" med (ville så købe 2 K5 mere).

Vil det give noget hørbart/mærkbart, eller er rummet for lille til at det giver mening?

Jeg ved det er et svært spørgsmål at svare på, men jeres erfaring med front high er også meget velkommen :)
Stue: Viasat, Samsung65-7505, Sony Str 1040, Focal Dome 5.1 - Biograf: MK 7.1 system K5 & K4, Pioneer VSX-920, Optoma HD25e, Projecta ProCinema 16:9 høj-kontrast dug 104"
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2017 kl. 17:33
Hvorfor ikke købe noget med ATMOS? Istedet for at gå efter noget upscaling til 9.1
Til top
Tsunde Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 597
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tsunde Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2017 kl. 21:13
9.1 kan vel stadig være Atmos, ligesom 5.1 kan være HD master audio (som er det bedste min nuværende kan klare).
Stue: Viasat, Samsung65-7505, Sony Str 1040, Focal Dome 5.1 - Biograf: MK 7.1 system K5 & K4, Pioneer VSX-920, Optoma HD25e, Projecta ProCinema 16:9 høj-kontrast dug 104"
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2017 kl. 22:02
Oprindeligt skrevet af Tsunde Tsunde skrev:

9.1 kan vel stadig være Atmos, ligesom 5.1 kan være HD master audio (som er det bedste min nuværende kan klare).

Nah, det hedder noget med 7.1.2 eller 7.2.4
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2017 kl. 22:38
Oprindeligt skrevet af JakobSkaarup JakobSkaarup skrev:

Hvorfor ikke købe noget med ATMOS? Istedet for at gå efter noget upscaling til 9.1


Måske fordi det bare er billigere at udbytte det den nuværende receiver kan...

M.v.h.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2017 kl. 23:29
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af JakobSkaarup JakobSkaarup skrev:

Hvorfor ikke købe noget med ATMOS? Istedet for at gå efter noget upscaling til 9.1


Måske fordi det bare er billigere at udbytte det den nuværende receiver kan...

M.v.h.

Læs lige første indlæg igen, Henrik ;)
"men går nu lidt og drømmer om at opgradere min forstærker til en 9.1 model"
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2017 kl. 23:31
Jeg ville nu også glemme alt om front high og så gå Atmos i stedet. Tror det vil give dig en del mere :)
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2017 kl. 23:36
Tjah, så er der ikke så meget at rafle om - atmos receiver!

M.v.h.
Til top
Ole_M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2017 kl. 23:54
Atmos tilføjer forbavsende lidt. De gange jeg har hørt det, har jeg været utrolig skuffet.
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2017 kl. 06:31
Jeg syntes Atmos tilføjer vanvittig meget.
det er meget tydeligt at høre forskellene, hvis man A/B tester henholdsvis Dolby true HD og Atmos lydsporet.

Jeg vil helt klart også en anbefale en Dolby Atmos opsætning, fremfor en 9.1.!



Til top
Troelsfilm Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Troelsfilm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2017 kl. 07:22
Jeg er også helt klart overbevist af atmos!

Efter at have testet lidt frem og tilbage, så bruger jeg upmixeren på alt!

Så ja, vælg helt klart en atmos-løsning.
Mvh Troels
JBL Synthesis 7.2.4 Atmos / DTS:X setup - 130" At scope lærred
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6994
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2017 kl. 07:47
Oprindeligt skrevet af Ole_M Ole_M skrev:

Atmos tilføjer forbavsende lidt. De gange jeg har hørt det, har jeg været utrolig skuffet.


Du skylder dig selv en fornuftig demo. Atmos skal ikke være fra soundbar. Men fra rigtigt setup

Her er det en super oplevelse,   Filmen skal selvfølgelig være i atmos
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu