|
Vil det forringe min netværks hastighed? |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
JensJ200 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-September-2012 Status: Offline Point: 316 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 02-Marts-2017 kl. 21:06 |
|
Jeg har et tomrør i mellem to værelser, hvor jeg i øjeblikket har et Cat 6A netværkskabel.
Jeg overvejer at sætte en stikdåse som denne op begge værelser: ![]() Vil det på nogen måde forringe min hastighed fra værelse til værelse?
|
||
![]() |
||
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Nej
|
||
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
||
![]() |
||
0leDK ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1213 |
|
Nej
|
||
![]() |
||
zulfo ![]() Moderator gruppe ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 05-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3701 |
|
Jeg vil også: NÆH!
![]() |
||
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414 |
||
![]() |
||
TBC1 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 2037 |
|
Nej. Den benyttede router (og/eller internetforbindelse) har til gengæld afgørende betydning for hastigheden. Det er ikke kablingen over så korte afstande der er problemet.
|
||
![]() |
||
JensJ200 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-September-2012 Status: Offline Point: 316 |
|
Så vil jeg sætte sådan en to stk. op, det bliver konen også glad for :)
|
||
![]() |
||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
|
Husk dog at der med to stik, selvfølgelig skal trækkes to kabler i væggen.
|
||
![]() |
||
Clemen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Februar-2006 Status: Offline Point: 606 |
|
Og husk at er det en ny dåse så skal elektrikeren ind over. Er det udskiftningen af en eksisterende så må du selv.
|
||
![]() |
||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
|
Kun hvis han skal pille ved stærkstrøm.
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19817 |
|
Det er stikkene til venstre der er tale om, ikke det til højre..... altså netværk - det kræver ingen elektriker. Klaus |
||
![]() |
||
Clemen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Februar-2006 Status: Offline Point: 606 |
|
Korrekt, jeg læser det som at han vil have en stikdåse op, altså at han har cat6 stikkene på værelserne men så vil have en 230v dåse op ved siden af. Men du har nok ret i at han bare vil have et netværkstik mere i hvert rum ![]() Husk på at er der trukket et kabel i et tomrør, så kan det være svært at få yderligere trukket i, med mindre du har træk snor i røret.
|
||
![]() |
||
thxtex ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 02-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 329 |
|
En vigtig ting. Hvis der kun er ét 16mm tomrør, kan du godt komme i problemer med at trække 2 skærmede kabler igennem.
Redigeret af thxtex - 04-Marts-2017 kl. 09:31 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |