|
Råd om multirumshøjttalere behøves :-) |
Besvar |
Forfatter | |
kreissl
Bruger Oprettet: 02-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 211 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 04-Marts-2017 kl. 17:28 |
Hej
Vi er ved at kigge på Sonos Play-systemerne til multirumsbrug. Jeg er jyde og lidt nærig, så jeg synes, at de er lidt dyre :-) Er der nogen, der har erfaring med Samsung R6-højttalere. De ser ud til at være af samme støbning som Play:1, men i øjeblikket noget billigere :-) Fungerer det ligeså godt som Sonos systemet, eller er det pengene værd, at kigge på Sonos som det primære valg ? VH Lars
|
|
hansie
Guld medlem Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7082 |
Funktioner
Tak(0)
|
Sonos er bare et system der altid virker uden bøvl.
Og ja det koster lidt mere men virker super med mange tjenester. Har selv Sonos i hele huset og det kørt fejlfrit i de 4-5 år jeg har været bruger |
|
Claus P
Super bruger Oprettet: 12-Oktober-2013 Sted: Amager Status: Offline Point: 350 |
Funktioner
Tak(0)
|
Der er også Raumfeld, men du skal også skæve til hvilke streamingsudbydere du vil bruge. Jeg bruger selv Bluesound, men savner muligheden for at kunne bruge Yousee, Apple-music og Google Play.
|
|
Bruger udmeldt 31
-- Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
Funktioner
Tak(0)
|
Eller Chrome Cast Audio. Så er der frit valg mht højttalere.
|
|
kreissl
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for alle svarene. Det er for at have en lille højttaler, der kan stå i køkken, badeværelse, spisestue, når man bare futter rundt og laver småting rundt omkring. Pointen i Samsungen er, at den er vældig billig i øjeblikket :-) for 1200,- virker den som et fint køb, så kan vi også presse et ekstra rum ind i ligningen. Vi bruger mest Tidal til streaming, og den er understøttet af Samsung R6, så det burde være ok. Det var mest, hvis nogle havde erfaringer med højttaleren, om den kunne være et rimeligt alternativ til Sonos :-)
|
|
Lygtemanden
Bruger Oprettet: 06-Maj-2007 Status: Offline Point: 245 |
Funktioner
Tak(0)
|
Der er mange om budet, jeg køre selv med harman kardon omni, ikke fordi det er sådan særligt godt. højtalerne spiller godt, jeg synes de spiller bedre end sonos, men på brugerfladen halter det lidt og man kan godt se at sonos er kongen på det punkt.
|
|
Sony 55x9005b
Sony PS4 Panasonic DMP BDT310 Harman Kardon AVR 370 JBL LS80 JBL LS40 JBL LS Center JBL LS 120P |
|
kreissl
Funktioner
Tak(0)
|
Vi prøvede noget sært. Vi tog ud og kiggede på de forskellige :-)
Vi har valgt at forsøge med Samsung R6-modellen. Vi bruger primært Tidal, og de kan køre det i en højere Bitrate end f.eks. Sonos. Derudover er det en vældig pæn højttlaler i forhold til mange af de andre. Derudover kan den fåes til knap 1200 i øjeblikket. En pris som Power nægtede at matche, da de ville tabe 1100 ud fra deres indkøbspris pr højttaler til den pris :-) Vi håber, at de lever op vores forventninger. Mange tak for jeres hjælp :-)
|
|
kreissl
Funktioner
Tak(0)
|
Spændende nyt. Proshop valgte at annullere handlen, da der pludselig ikke var flere på lager. Så nu er vi tilbage til udgangspunktet.
Happii har nogle Samsung R1 lite til 799,- Er der nogle, der har prøvet dem ? Lars
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |