recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Råd om multirumshøjttalere behøves :-)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Råd om multirumshøjttalere behøves :-)

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kreissl Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 211
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kreissl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Råd om multirumshøjttalere behøves :-)
    Sendt: 04-Marts-2017 kl. 17:28
Hej

Vi er ved at kigge på Sonos Play-systemerne til multirumsbrug. Jeg er jyde og lidt nærig, så jeg synes, at de er lidt dyre :-)
Er der nogen, der har erfaring med Samsung R6-højttalere. De ser ud til at være af samme støbning som Play:1, men i øjeblikket noget billigere :-)
Fungerer det ligeså godt som Sonos systemet, eller er det pengene værd, at kigge på Sonos som det primære valg ?

VH

Lars
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7082
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2017 kl. 18:39
Sonos er bare et system der altid virker uden bøvl.

Og ja det koster lidt mere men virker super med mange tjenester.

Har selv Sonos i hele huset og det kørt fejlfrit i de 4-5 år jeg har været bruger
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Point: 350
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2017 kl. 18:47
Der er også Raumfeld, men du skal også skæve til hvilke streamingsudbydere du vil bruge. Jeg bruger selv Bluesound, men savner muligheden for at kunne bruge Yousee, Apple-music og Google Play.
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2017 kl. 19:48
Eller Chrome Cast Audio. Så er der frit valg mht højttalere.
Til top
kreissl Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kreissl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2017 kl. 19:57
Tak for alle svarene.

Vi har masser af Chromecast i forvejen :-)
Det er for at have en lille højttaler, der kan stå i køkken, badeværelse, spisestue, når man bare futter rundt og laver småting rundt omkring.
Pointen i Samsungen er, at den er vældig billig i øjeblikket :-) for 1200,- virker den som et fint køb, så kan vi også presse et ekstra rum ind i ligningen.
Vi bruger mest Tidal til streaming, og den er understøttet af Samsung R6, så det burde være ok.

Det var mest, hvis nogle havde erfaringer med højttaleren, om den kunne være et rimeligt alternativ til Sonos :-)
Til top
Lygtemanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Maj-2007
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lygtemanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2017 kl. 21:59
Der er mange om budet, jeg køre selv med harman kardon omni, ikke fordi det er sådan særligt godt. højtalerne spiller godt, jeg synes de spiller bedre end sonos, men på brugerfladen halter det lidt og man kan godt se at sonos er kongen på det punkt.

Sony 55x9005b
Sony PS4
Panasonic DMP BDT310
Harman Kardon AVR 370
JBL LS80
JBL LS40
JBL LS Center
JBL LS 120P
Til top
kreissl Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kreissl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2017 kl. 20:56
Vi prøvede noget sært. Vi tog ud og kiggede på de forskellige :-)
Vi har valgt at forsøge med Samsung R6-modellen. Vi bruger primært Tidal, og de kan køre det i en højere Bitrate end  f.eks. Sonos.
Derudover er det en vældig pæn højttlaler i forhold til mange af de andre.
Derudover kan den fåes til knap 1200 i øjeblikket. En pris som Power nægtede at matche, da de ville tabe 1100 ud fra deres indkøbspris pr højttaler til den pris :-)

Vi håber, at de lever op vores forventninger.
Mange tak for jeres hjælp :-)
Til top
kreissl Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kreissl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2017 kl. 11:13
Spændende nyt. Proshop valgte at annullere handlen, da der pludselig ikke var flere på lager. Så nu er vi tilbage til udgangspunktet.
Happii har nogle Samsung R1 lite til 799,-
Er der nogle, der har prøvet dem ?

Lars
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu